طرح زیست شبانه در جزیره کیش اجرایی شد

جزیره کیش یکی از توریستی ترین نقاط کشور است و تور کیش در تمام فصول سال مورد توجه مسافران قرار می گیرد . این جزیره شب های بسیار زنده و پر هیاهویی دارد و بسیاری از تفریحات آن تا پاسی از شب ادامه پیدا میکند . به همین دلایل اخیرا درخواست هایی مبنی بر اجرای طرح زیست شبانه در جزیره کیش مطرح شده بود که بالاخره این درخواست مردم جزیره اجرایی شد .

تحقق درخواست مردم جزیره کیش با اجرای طرح زیست شبانه

طرح زیست شبانه (شبگردی) به همت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش به مرحله اجرا در خواهد آمد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست معاونت گردشگری این سازمان با اشاره به اجرای طرح زیست شبانه گفت: این طرح در فاز نخست در سه منطقه ساحل مرجان، جنب تالار شهر و پلاژ آقایان اجرا و در فاز بعدی این طرح، چند مرکز تجاری و خدماتی به گشت شبانه اضافه خواهند شد.

مهدی ذوقی اظهار کرد: از ساعت ۲۲ تا سه بامداد، علاوه بر انواع غذاهای خیابانی، انواع تفریحات و ورزش‌های دریایی بدون موتور و سبک، لیگ بازی‌های هیجانی مانند مافیا، تخته و شطرنج به همراه موسیقی خیابانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای جابه جایی مسافران و علاقه‌مندان به این شبگردی از نقاط مختلف جزیره توسط اتوبوس گردشگری، افزود: این برنامه‌ها در فاز نخست در سه شب آخر هفته ( چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ) اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ادامه داد: در فاز دوم طرح گشت شبانه، ارائه خدمات در مراکز تجاری و خدماتی همچون بازار مریم، منطقه سفین قدیم، اسکله تفریحی، ساحل ماشه و شهر جریره انجام خواهد شد.

هدف از اجرای طرح زیست شبانه در جزیزه کیش چیست ؟

وی با بیان اینکه اجرای این طرح یک مطالبه مردمی بود، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و ساعت کاری در جزیره کیش، بسیاری از ساکنان و گردشگران علاقمند هستند در طول شب نیز از زیبایی و تفریحات شبانه بهره‌مند شوند.

ذوقی خاطر نشان کرد: زیست شبانه یا همان شبگردی، نه تنها به افزایش نشاط و شادابی در جامعه کمک می‌کند، بلکه به رونق اقتصادی نیز منجر می‌شود؛ با اجرای این طرح، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شده و کسب‌ و کارهای محلی از رونق بیشتری برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح در توسعه گردشگری نقش مثبتی ایفا می‌کند، گفت: توسعه گردشگری به توسعه پایدار منطقه کمک می‌کند.

تفریحات گردشگری کیش در شب

در ادامه این مطلب از مجله ی گردشگری بلیط اینجا چند مورد از جاهای تفریحی کیش در شب را معرفی میکنیم.

بوئینگ مریم و شام روی کشتی

کشتی هایی در جزیره وجود دارند که در شب ها برای مسافران کیش برنامه های شادی فراهم میکنند همراه با شام و موسیقی زنده بر روی دریای خلیج فارس. از ساعت ۷ شب به بعد این کشتی ها حرکت میکنند و محل حرکت آنها معمولا از اسکله تفریحی جزیره است. این مکان یک کلوب ورزشی هیجان انگیزی دارد که مسافران میتوانند در آنجا هم سرگرم شوند. بوئینگ مریم یکی از معروف ترین تفریحات شبهای کیش است.

گشت دور جزیره کیش در شب

از ساعت ۳ بعدازظهر گشت شهری دور جزیره شروع میشود و هنگام غروب خورشید در یک مکان بسیار زیبا ختم میشود. ماشین های مخصوص گشت شهری سر ساعت جلوی هتل مسافران حاضر میشوند و یک گشت داخل جزیره و جاهای تفریحی کیش در شب میزنند از شهر زیرزمینی کاریز و درخت سبز و شهر باستانی حریره دیدن میکنید و در زمان غروب خورشید به کشتی یونانی میرسید که یکی از زیباترین منظره هایی است که هنگام غروب در جزیره کیش قابل تماشا است و در انتهای این سفر کوتاه به مرکز خرید پدیده میرسید که ساعت ۷ بعدازظهر به اتمام میرسد.

 

رستوران های موزیکال

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها