جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ساحلی استان مازندران است که سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی می‌باشد . به خصوص در میان مشهدی‌ها این شهر محبوبیت بالایی دارد و اغلب آنها ترجیح می‌دهند در سفرشان به شمال ایران در بابلسر اقامت داشته باشند . اما داشتن آب و هوای خوب و سواحل شنی تنها جاذبه ی این منطقه نیست بلکه دیدنی‌های متعدد دیگری نیز در آنجا وجود دارد که شاید آنچنان که باید به آنها پرداخته نشده . به همین دلیل ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به جاهای دیدنی بابلسر بپردازیم تا اگر قصد سفر به این خطه خوش آب و هوا را دارید سفرتان را تنها به رفتن به ساحل و تماشای دریا خلاصه نکنید .

 

رودخانه بابل رود

رودخانه‌ای به نام بابل رود در شهر بابلسر وجود دارد که آن را به دو قسمت تقسیم کرده است . این رودخانه شاید مهمترین جاذبه گردشگری شهر به شمار رود که در اطراف آن پارک و فضای سبزی نیز ایجاد شده . به علاوه محبوبیت منطقه بابل رود برای گردشگران سبب شده امکانات رفاهی و تفریحی مانند اسکله‌های قایقرانی ، کافی شاپ ، رستوران ، سفره خانه ، مجموعه‌های اقامتی و …نیز در آنجا راه اندازی شود . رودخانه بابلرود از کوه‌های البرز سرچشمه گرفته و بعد از گذر از بابلسر و بابل و جنگل‌های سوادکوه و شالیزارهای غرب بابل به دریای خزر می‌ریزد .

 

پل معلق فلزی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر پل معلق فلزی ساخته شده بر روی رودخانه بابل رود است . این پل که هنر دست مهندسان آلمانی و سوئدی است ۸۰ متر طول و یک قرن قدمت دارد . پل معلق در خیابان پاسداران شهر بابلسر واقع شده و جنس آن از فلز می‌باشد . این جاذبه ی دیدنی لقب نخستین پل ماشین رو را نیز به خود اختصاص داده است .

اسکله ساحلی

یک اسکله ساحلی در شهر بابلسر وجود دارد که در گذشته برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری ساخته شده است . در واقع بابلسر روزگاری بندرگاهی بوده که کشتی‌های حامل کالا از کشور روسیه در آنجا برو بیا داشته اند . اگرچه امروزه این اسکله کاربری تجاری خود را از دست داده اما به یک جاذبه گردشگری و مکانی مناسب برای تفریح و یا اقامت در شهر بابلسر تبدیل شده است . در اطراف اسکله ساحلی چندین کافه ، رستوران و واحدهای اقامتی برای اجاره به چشم می‌خورد . برای رفتن به این اسکله دیدنی باید به شرق بابل رود رفته و در فرعی‌ها مسیرتان را به سمت اسکله پیدا کنید .

منطقه ساحلی میرود ( بهنمیر )

یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر منطقه ساحلی میرود می‌باشد که در دو کیلومتری بهنمیر از توابع بابلسر واقع شده . در واقع بهنمیر خطه‌ای سرسبز و جنگلی است که با داشتن طبیعتی بکر و چشم اندازی زیبا به منطقه گردشگری میرود شهرت پیدا کرده و از چهار جهت به شهرهای بابل ، قائمشهر ، کیاکلا و بابلسر متصل می‌شود . این خطه عنوان نمونه منطقه توریستی بابلسر را به خود اختصاص داده است . بنابراین اگر می‌خواهید در جایی که جنگل و دریا در کنار همدیگر وجود داشته باشد و امکانات قابل قبولی مانند سرویس بهداشتی ، امکانات رفاهی ، آلاچیق  ،برق و … نیز در اختیارتان باشد اقامت کنید این منطقه از شمال ایران انتخاب مناسبی برای شماست .

روستای گالشکلا

در یک کیلومتری منطقه بهنمیر که پیشتر به آن اشاره کردیم روستایی باصفا و دیدنی وجود دارد که نام آن گالشکلا می‌باشد . این روستا با داشتن مراتع سرسبز و طبیعت بکر یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین روستاهای شمال به شمار می‌رود که حاصل خیزی آن زبانزد است . بنابراین اگر به تجربه کردن زندگی روستایی علاقه دارید به گالشکلا رفته و چند شبی را در یک اقامتگاه روستایی سپری کنید .

تالاب عزیزک

یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر تالابی ست که در نتیجه اتصال ۴ آب بندان بزرگ و کوچک در جنوب شهر به وجود آمده است . این تالاب که آب کشاورزی منطقه را تامین می‌کند میزبان پرندگان محلی و مهاجر نیز می‌باشد . به علاوه در آن امکان پرورش ماهی هم وجود دارد . گردشگران می‌توانند از بابلسر به سمت روستای عزیزک رفته و شاهد چشم انداز زیبا و دیدنی این تالاب و نیلوفرهای آبی آن باشند .

سد لاستیکی

بر روی رود تالار سدی لاستیکی وجود دارد که بسیاری از مسافران و گردشگران در شهر بابلسر از آن بازدید می‌کنند . این سد حدود ۵۰ متر طول دارد و به سد لاستیکی عرب خیل شهرت پیدا کرده . سد عرب خیل در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید و ارتفاع آن حدود ۳ متر است . امروزه این منطقه به یکی از تفرجگاه‌های محبوب بابلسر در بهنمیر تبدیل شده است که مسافران برای طبیعت گردی و گردش به آنجا می‌روند .

امامزاده ابراهیم (ع)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بابلسر امامزاده‌ای به نام امامزاده ابراهیم است که آرامگاه یکی از فرزندان امام موسی در آن واقع شده . ساختمان این امامزاده به صورت هشت ضلعی می‌باشد و گنبدی هرمی و با شکوه روی آن واقع شده . قدمت این آرامگاه به بیش از ۶ قرن می‌رسد و در حال حاضر به یک جاذبه تاریخی و مذهبی تبدیل شده است .  علاقمندان به مکان‌های تاریخی و مذهبی می‌توانند به جنوب شرقی شهر بابلسر رفته و علاوه بر زیارت از آثار متعددی مانند درهای نفیس ، صندوق‌های چوبین قدیمی و تزیینات داخلی این مکان دیدن کنند .

منطقه‌ توریستی کرفون

آخرین جاذبه‌ای که در بررسی جاهای دیدنی بابلسر معرفی خواهیم کرد منطقه توریستی کرفون نام دارد که در فاصله ۱۳ کیلومتری از جاده بابلسر به ساری واقع شده . این منطقه با داشتن چشم اندازی بی‌نظیر و تماشایی و ساحلی زیبا مورد توجه گردشگران و مسافران واقع شده . تا آنجایی که در سال ۱۳۸۹ به عنوان مرکز گردشگری به رسمیت شناخته شد . شما می‌توانید در منطقه توریستی کرفون تفریحاتی مانند قایق سواری ، اسکی روی آب ، شنا ، پیاده‌روی و … را تجربه کنید . همچنین می‌توانید از ماهی‌های تازه و خوشمزه‌ای که در آنجا به قیمت مناسب عرضه می‌شود خریداری کرده و یک وعده غذایی لذیذ برای خودتان دست و پا کنید .

جاهای دیدنی بابلسر بسیار متنوع و متعدد است و ذکر همه ی آنها در حوصله یک مطلب نمی‌گنجد . از دیگر این جاذبه‌ها می‌توان به کوهی خیل ، میدان مجسمه  ، مدرسه تاریخی نرجس ، سقانفارها ، پارک وحش بابلسر ، برج تاریخی ساعت و … اشاره کرد .

 

برای تهیه بلیط و سفر به مناطق مختلف ایران جهان با بهترین قیمت و مناسب‌ترین شرایط و همچنین آشنایی با تورهای لحظه آخری به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید .

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید محمد
سید محمد
3 ماه قبل

اطلاعات خیلی خوب و جالب داشت