سفر به مراکش ، کشور تاریخ ، فرهنگ و طبیعت

مراکش، کشوری در شمال غربی آفریقا، با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و طبیعت بکر، مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان به شمار میرود . سفر به مراکش با تلفیقی از معماری اسلامی، کوه‌های اطلس، سواحل اقیانوس اطلس و صحرای بزرگ آفریقا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر مسافری به ارمغان می‌آورد.  تاریخ، فرهنگ، طبیعت و غذاهای لذیذ این منطقه باعث شهرت و محبوبیت آن شده است .بنابراین اگر شما هم به دنبال سفری ماجراجویانه و متفاوت هستید، مراکش میتواند مقصد مناسبی برایتان باشد . در ادامه با این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با یکی دیگر از شگفت انگیز ترین مقاصد گردشگری دنیا آشنا کنیم .

معرفی مراکش

مراکش،  یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی دنیاست که نام خود را از پایتخت کهن اش، یعنی مراکش گرفته است که به زبان بربری به معنی سرزمین خداست. این کشور زیبا با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هزار کیلومترمربع  سالانه میزبان توریست‌های بی‌شماری است و صنعت توریسم دومین منبع درآمد آن است. پایتخت مراکش، شهر رَباط، زبان رسمی این کشور عربی، و واحد پولشان نیز، درهم مراکش است.

مراکش مرزی بسیار طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شرق با الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه است. این منطقه تنها کشور در جهان عرب است که از سوی امپراتوری عثمانی مورد هجوم قرار نگرفت و به همین دلیل توانست فرهنگ خود را به طور کامل حفظ کند.

چرا به مراکش سفر کنیم ؟

 

شهرهای تاریخی

فاس، فز و مراکش از جمله شهرهای تاریخی مهم مراکش هستند. این شهرها با بناهای تاریخی مانند مساجد، کاخ‌ها، مدارس و بازارهای سنتی، نمایی از تاریخ و فرهنگ غنی مراکش را به نمایش می‌گذارند.

مدینه‌ها

مدینه‌های مراکشی، قلب تپنده‌ی این شهرها هستند. این بخش‌های قدیمی شهرها با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ، خانه‌های سنتی و بازارهای شلوغ، فضایی جذاب و متفاوت را ایجاد کرده‌اند.

مساجد

مساجد مراکش با معماری اسلامی و کاشی‌کاری‌های زیبا، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم این کشور هستند.

کاخ‌ها

کاخ‌های مراکشی با معماری باشکوه و تزئینات نفیس، نمایی از شکوه و عظمت پادشاهان مراکشی را به نمایش می‌گذارند.

بازارها

بازارهای سنتی مراکش، مکانی عالی برای خرید صنایع دستی، ادویه جات، لباس‌های سنتی و سوغاتی هستند.

حمام‌های سنتی

حمام‌های سنتی مراکشی، تجربه‌ای متفاوت و آرامش‌بخش را برای شما فراهم می‌کنند.

هنر و صنایع دستی

مراکش به دلیل صنایع دستی زیبا و متنوعش مشهور است. فرش‌های دستبافت، ظروف سفالی، چرم، فلزکاری و منبت‌کاری از جمله صنایع دستی معروف مراکش هستند.

آداب و رسوم

مراکشی‌ها مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند. آشنایی با آداب و رسوم آنها، به شما کمک می‌کند تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید.

طبیعت بکر و متنوع

مراکش علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعتی بکر و متنوع نیز دارد.

کوه‌های اطلس

کوه‌های اطلس، رشته کوهی بلند و مرتفع است که بخش بزرگی از مراکش را پوشانده است. این کوه‌ها فرصت‌های بی‌نظیری را برای کوهنوردی، پیاده‌روی و اسکی فراهم می‌کنند.

صحرای بزرگ آفریقا

بخش جنوبی مراکش به صحرای بزرگ آفریقا می‌رسد. می‌توانید با شترسواری در دل شن‌های روان صحرا، از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.

سواحل اقیانوس اطلس

سواحل اقیانوس اطلس در مراکش، مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از آفتاب هستند.

جنگل‌های اِسکوبا

جنگل‌های اِسکوبا، یکی از زیباترین مناطق طبیعی مراکش است. این جنگل‌ها با درختان سرو و بلوط، زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است.

غذاهای لذیذ

 

غذاهای مراکشی ترکیبی از طعم‌های عربی، بربری و آفریقایی است. استفاده از ادویه‌های فراوان، گوشت، سبزیجات و میوه‌های تازه، ویژگی بارز غذاهای مراکشی است. مثلا تاجین یک غذای سنتی مراکشی است که در یک ظرف سفالی به همین نام پخته می‌شود. کوسکوس یک غذای محبوب دیگر در شمال آفریقا است که از آرد سمولینا تهیه می‌شود.

 

دیدنی ترین شهر های مراکش

 

مراکش (Marrakech)

این شهر ، قلب تپنده‌ی  و یکی از جذاب‌ترین شهرهای این کشور است. مراکش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان، تاریخ پرفراز و نشیبی دارد. تأثیر فرهنگ‌های مختلف بر این کشور، از جمله بربرها، عرب‌ها، فرانسوی‌ها و اسپانیایی‌ها، باعث ایجاد یک فرهنگ غنی و متنوع شده . این منطقه جاهای دیدنی بسیاری دارد که در ادامه اشاره ای به آنها خواهیم کرد .

میدان جامع الفنا

این میدان بزرگ و پر جنب و جوش، جایی است که می‌توانید فرهنگ و زندگی مردم مراکش را از نزدیک تجربه کنید . میدان جامع الفنا با داشتن مراکز خرید متعدد و شور و هیاهویی که دارد بسیار زنده بوده و برای گردشگران جذاب و دیدنی است .

کاخ الباهیا

این کاخ زیبا و باشکوه، زمانی محل زندگی پادشاهان مراکش بوده است.

باغ‌های ماژورل

این باغ‌ها با رنگ آبی خیره‌کننده‌شان، توسط طراح فرانسوی ژاک ماژورل طراحی شده‌اند.

مسجد کوتوبیه

این مسجد با مناره‌ی بلند خود، یکی از نمادهای شهر مراکش است .

فاس (Fes)

فاس، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مراکش و مرکز مذهبی این کشور است. مدینه قدیمی فاس بزرگ‌ترین مدینه جهان و یکی از زیباترین نمونه‌های معماری اسلامی به شمار میرود که با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ، خانه‌های سنتی و کارگاه‌های سنتی چرم‌سازی، فضایی بسیار جذاب و تاریخی دارد. دانشگاه قرآنی فاس نیز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و مرکز یادگیری اسلامی است. از طرفی فاس به دلیل چرم‌سازی سنتی‌اش معروف است. شما می‌توانید از کارگاه‌های چرم‌سازی دیدن کنید و فرآیند تولید چرم را از نزدیک مشاهده کنید.

شفشاون (Chefchaouen)

 

شفشاون، شهری زیبا با خانه‌های آبی رنگ که در کوه‌های اطلس واقع شده است. کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ این شهر و رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد، فضایی آرام و رویایی را ایجاد کرده‌اند. شفشاون به دلیل رنگ آبی خانه‌هایش به شهر آبی نیز معروف است.

مدینه شفشاون با خانه‌های آبی رنگش، یکی از زیباترین شهرهای مراکش است . این شهر در دامنه‌ی کوه‌های اطلس واقع شده است و فرصت‌های خوبی برای کوهنوردی و پیاده‌روی فراهم می‌کند . در اطراف شفشاون آبشارهای زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

اساویرا (Essaouira)

 

اساویرا، شهری بندری با سواحل زیبا و بادگیر است که به مکانی محبوب برای موج‌سواری تبدیل شده . این شهر با معماری پرتغالی و مراکشی، فضایی متفاوت و جذاب دارد.  سواحل اساویرا مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از آفتاب هستند. در این شهر قله ای تاریخی وجود دارد این قلعه پرتغالی، یکی از جاذبه‌های تمهم اساویرا است. اساویرا به دلیل تولید روغن آرگان نیز معروف است. می‌توانید از کارگاه‌های تولید روغن آرگان دیدن کنید و این روغن را به عنوان سوغات خریداری کنید.

مرزوگا (Merzouga)

 

یکی دیگر از دیدنی ترین شهر هایی که میتوانید در سفر به مراکش از آن بازدید کنید مرزوگا، شهری در دل صحرای بزرگ آفریقا است. این شهر دروازه ورود به صحرا است و از اینجا می‌توانید به دل شن‌های روان سفر کنید. شترسواری در صحرا، کمپ شبانه در دل شن‌ها و تماشای ستارگان در آسمان شب، از جمله تجربه‌های فراموش‌نشدنی در مرزوگا هستند.

 

یهترین زمان سفر به مراکش

بهترین زمان برای سفر به مراکش، فصل بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصل‌ها هوا معتدل است و از شلوغی تابستان خبری نیست.

نکات مهم برای سفر به مراکش

به دلیل آب و هوای گرم و خشک مراکش، بهتر است لباس‌های نخی و راحت بپوشید.

در بازارهای سنتی مراکش، مذاکره کردن بخشی از فرهنگ خرید است.

زبان رسمی مراکش عربی است اما در بسیاری از مکان‌های توریستی به زبان فرانسه و انگلیسی نیز صحبت می‌شود.

مراکش کشوری امن برای سفر است اما مانند هر کشور دیگری، باید مراقب وسایل شخصی خود باشید.

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

بلیط اینجا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها