پارک های آبی استانبول

پارک های آبی استانبول

 

کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سفرهای خارجی برای ایرانیان به شمار می‌رود . این شهر دیدنی با داشتن جاذبه‌های متعدد از کاخ‌ها و مساجد و موزه‌ها گرفته تا تفریحات هیجان انگیز و سرگرم کننده سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند . یکی از این تفریحات جذاب پارک های آبی استانبول است که به خصوص اگر قصد یک سفر خانوادگی را دارید می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد . این پارک‌های آبی هر کدام با داشتن امکانات ویژه و خاص خود می‌توانند یک روز شاد و هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برایتان ثبت کنند . در ادامه با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با ۵ نمونه از بهترین پارک‌های آبی استانبول آشنا کنیم .

 

 

پارک آبی آکوا دلفین

اولین مجموعه تفریحی که در معرفی پارک های آبی استانبول با آن آشنا خواهیم شد پارک آبی آکوا دلفین نام دارد . این پارک آبی  در تابستان‌ها یکی از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری استانبول به شمار می‌رود . آکوا با داشتن انواع سرسره‌های آبی ، سالن‌های رقص دلفین‌ها ، استخرهای شنا ، رستوران و کافه‌ها و… مجموعه‌ای همه چیز تمام است که یک روز جذاب و یک تفریح به یاد ماندنی را برایتان دست و پا خواهد کرد .

پارک آبی آکوا دلفین در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و علت نامگذاری آن داشتن یک استخر مجزا مختص هنرنمایی و بازی دلفین‌ها در آن است .

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به :

وجود ۷ استخر متنوع برای سنین مختلف

داشتن فضا برای ورزش هایی مانند والیبال ساحلی ، فوتبال صابونی ، دوچرخه سواری ، اسکوتر ، ترامپولین

کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و … اشاره کرد .

آکوا دلفین همچنین دارای سرویس‌های رایگان است که می‌توانید با هماهنگی با پذیرش هتل محل اقامتتان از محل دقیق و ساعت حرکت آنها را اطلاع پیدا کنید .

آکوا مارین استانبول

یکی دیگر از پارک های آبی استانبول آکوا مارین نام دارد که می‌توان آن را بزرگترین و لوکس‌ترین مجموعه آبی این شهر به شمار آورد . این مجموعه دارای امکانات بسیار متنوع و متعددی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد .

انواع استخرها شامل استخر مخصوص کودکان ، استخرهای کوچک و بزرگ ، استخر المپیک و …

انواع سیاهچاله‌های آب

حمام‌های تفریحی

سرسره‌های بزرگ

رودخانه

موسیقی‌های هیجان انگیز

صندلی و تخت‌های مخصوص ماساژ یا حمام آفتاب

کافه‌ها و رستوران‌ها با سرو انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها

آکوامارین به دلیل مساحت زیادی که دارد در خارج از شهر و پشت فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده اما این مجموعه دارای سرویس‌های رایگان است که صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ و عصرها از ساعت ۱۷ شروع به کار می‌کنند . به علاوه گردشگران می‌توانند با سرویس‌های حمل و نقل عمومی و یا تاکسی از سرتاسر استانبول به راحتی خود را به این پارک آبی برسانند و یک روز متفاوت و شاد را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند .

پارک آبی ویالند یا اسفانبول

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استانبول پارک موضوعی ویالند است که در سال ۲۰۱۳ مطابق با استانداردهای بین المللی افتتاح شد . این مجموعه قابل رقابت با پارک‌های موضوعی جهانی ساخته شده است و امکانات متعدد و متنوعی را در خود جای داده . گردشگران در هر گروه سنی و با هر سلیقه‌ای می‌توانند در این پارک به انجام تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش بپردازند . مجموعه ویالند به طور کلی به سه بخش پارک موضوعی ، مرکز خرید باز و گسترده و مرکز نمایش و سرگرمی تقسیم می‌شود .در پارک موضوعی آن انواع بازی‌ها ، دنیای افسانه‌ها و ماجراجویی وجود دارد . بنابراین در رفتن به پارک آبی ویالند می‌توانید در یک مجموعه کامل علاوه بر استفاده از امکانات پارک آبی از شهربازی و سایر قابلیت‌های این جاذبه تفریحی هم استفاده کنید .

اسفانبول دارای وسایل بازی هیجان انگیزی ست که از جمله آنها می‌توان به یک ترن هوایی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد که از آب عبور می‌کند .

ازسایر امکانات پارک آبی اسفانبول عبارت اند از :

رودخانه خروشان به طول ۷۰۰ متر

سرسره وایکینگ

برج عدالت

جت اسکی

ترن ماجراجو

چرخش ۳۶۰

جهانگرد کوچک و …

استفاده از گوشی در این مجموعه آبی ممنوع است اما هنگام ورود دستبندهای هوشمندی به شما داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آنها از تمام لحظات حضورتان در این مکان عکاسی و فیلمبرداری کنید .

 

 

پارک آبی کلیسیوم

پارک آبی کلیسیوم در واقع در یک مجموعه ورزشی قرار گرفته است . در این مجموعه امکانات متعددی از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا تفریحات آبی وجود دارد و گردشگران می‌توانند یک روز پرتحرک و هیجان انگیز تمام عیار را در آن تجربه کنند . این جاذبه ی تفریحی ۱۲ هزار متر مربع مساحت دارد و و امکانات زیادی را در خود جای داده . از جمله این امکانات می‌توان به :

چهار استخر بزرگ روباز

۶ سرسره مارپیچ

استخر موج

سالن ماساژ

سینما

آرایشگاه

رستوران و کافه و … اشاره کرد.

همچنین ورزش‌های مختلفی مانند بدنسازی ، پیلاتس ، یوگا ،ورزش‌های رزمی ، ورزش‌های آبی ، اسکواش و … نیز در این مجموعه برگزار می‌شود . یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی کلیسیوم استخری منسوب به استخر آرامش است که به مکانی محبوب برای میانسالانی است که به قصد ریلکس کردن و آرامش گرفتن به سفر رفته اند . کلیسیم یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و سایر روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مسافران و گردشگران است . استخرهای سرپوشیده ی موجود این امکان را به شما می‌دهد که حتی در فصل‌های سرد سال هم بتوانید از این مجموعه استفاده کنید . هرچند که لذت بردن از استخرهای روباز با فضای سبز  اطرافش تجربه‌ای منحصر به فرد برایتان رقم خواهد زد .

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا

آخرین مجموعه‌ای که در آشنایی با پارک های آبی استانبول به شما معرفی خواهیم کرد پارک آبی جواهیر هیبلی آدا می‌باشد . همانطور که از نامش مشخص است این مجموعه تفریحی در جزیره هیبلی آدا واقع شده و یک تفرجگاه ساحلی تمام عیار به شمار می‌رود .

پارک آبی جواهیر با اینکه از مرکز شهر استانبول فاصله زیادی دارد اما به دلیل عمق کم دریا در ساحل آن بسیار برای گردشگران محبوب و جذاب است . اما برای رفتن به آن فقط می‌توانید با استفاده از کشتی‌ها و قایق‌های مسافربری از استانبول به هیبلی آدا سفر کنید . این سفر دریایی که حدود یک ساعت طول می‌کشد خود می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش برایتان خلق کند . همچنین اگر مایل داشته باشید می‌توانید این مسافت را با قایق‌های موتوری سریع‌تر طی کرده و زودتر به مقصد برسید .خود مجموعه خدمات قایق رایگان را هم برای مشتریانش در نظر گرفته است .

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر پذیرای گردشگران است و دارای امکاناتی از جمله چهار استخر ۱۰، سرسره ، تخت‌های آفتابگیر ، ستوران و … می‌باشد .

مطالب بیشتر درباره شهر زیبا و دیدنی استانبول در مجله گردشگری بلیط اینجا :

بهترین سواحل استانبول

مسجد گردی در استانبول

رستوران گردی در استانبول و میهمانی مزه‌ها

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

سوغاتی‌های استانبول را بشناسیم

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها