همه چیز درباره سفر هوایی در اربعین

هرچه به ایام اربعین نزدیک تر میشویم زمزمه های سفر کربلا و رفتن به این پیاده روی معنوی در میان دوست‌داران امام حسین(ع) اوج و شدت بیشتری میگیرد . در این ایام هر کسی به هر طریقی که بتواند خود را به شهر نجف رسانده تا در مسیر نجف تا کربلا قدم بردارد . بسیاری با وسیله شخصی ، اتوبوس و یا قطار عازم شهر های مرزی شده و ار آنجا به صورت زمینی وارد خاک عراق میشوند . اما در این میان هستند عده ی زیادی که ترجیح میدهند رنج سفر و مسافت طولانی و دشواری های سفر جاده ای را به جان نخریده و به صورت هوایی به شهر های مرزی یا خود عراق سفر کنند . اگرچه سفر هوایی در اربعین و سایر ایام سال کمی پر هزینه تر از سفر زمینی است اما به مزایا و راحتی اش می ارزد .

قیمت بلیط هواپیما در ایام اربعین

متاسفانه شهر کربلا تا کنون فرودگاه ندارد و برای سفر به آن باید بلیط نجف یا بغداد را بخرید . هریک از این شهرها در تعیین هزینه‌های سفر و قیمت بلیط تاثیر گذار است . مثلا بلیط نجف به نسبت بغداد بسیار ارزان تر به فروش می رسد .

از طرفی شرکت‌های هواپیمایی نیز کیفیت‌های متفاوتی دارند و هریک امکانات خاصی ارائه می‌دهند . بر همین اساس با توجه به نوع ایرلاین داخلی یا خارجی قیمت بلیط هوایی اربعین هم تغییر میکند . معمولا گران‌ترین بلیط‌ها، متعلق به شرکت هواپیمایی قطرایرویز است .

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط کربلا فاصله شهر مبدا از این شهر است . مثلا قیمت بلیط پرواز اربعین از مشهد تفاوت زیادی با نرخ بلیط از شهرهای غربی کشور دارد.

 

بنابر گفته مسئولان در امسال قیمت بلیط مصوب پروازهای اربعین از تهران و  فرودگاههای غرب کشور به نجف و بغداد (رفت و برگشت) حدود ۱۰ میلیون تومان و پرواز از مبدا مشهد و فرودگاههای شرق کشور به نجف و بغداد  حدود ۱۲ میلیون تومان است .

پرواز های فرود گاه امام خمینی ( ره ) در اربعین ۱۴۰۳

 

انجام پروازهای اربعین توسط ۱۶ ایرلاین از فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام  اعلام کرد : آمادگی و امکانات برقراری ۴ هزار پرواز از فرودگاه امام(ره) در بازه زمانی اربعین وجود دارد . البته علاوه بر خدمات رسانی به زائران حسینی، ۲۶ موکب فرهنگی به مناسبت عزای حسینی نیز در ترمینال سلام برپا خواهد شد.

وی افزود: عملیات پروازهای اربعین از ۲۲ مردادماه آغاز می‌شود و تا پس‌ از ایام صفر ادامه خواهد داشت؛ همچنین پارکینگ ترمینال سلام شهر فرودگاهی ظرفیت پارک ۱۱ هزار خودروی زائران را به صورت رایگان دارد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۲ شرکت هوایی خارجی عملیات پروازهای اربعین را انجام خواهند داد.

از روز دوشنبه (۲۲ مردادماه) پروازهای اربعین حسینی به مقصد عراق آغاز شده و ۸۰ درصد پروازهای اربعین از شهر فرودگاهی امام خمینی انجام می‌شود .

 

پیش فروش بلیط هواپیما اربعین

 

معمولا از دو هفته مانده به اربعین بلیط‌ هواپیما به مقصد نجف و بغداد ارائه می‌شوند و مسافران و زائران میتوانند از ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی بلیط پرواز اربعین را به مقصد این شهر ها خریداری کنند .

بلیط رفت و برگشت اربعین

پس از پایان مراسم اربعین، حجم زیادی از مسافران در بازه زمانی کوتاهی قصد بازگشت به شهر خودشان را دارند. در چنین شرایطی پیداکردن بلیط برگشت کار چندان راحتی نخواهد بود . اگر هم بلیطی برای بازگشت پیدا شود، به‌علت افزایش تقاضا قیمت بالایی دارند. بنابراین با خرید بلیط رفت و برگشت اربعین هم خیالتان از دغدغه پیداکردن بلیط راحت می‌شود و هم بخش زیادی از بودجه سفر صرفه جویی میشود .

بنابراین اگر سفری کوتاه به کربلا دارید، ترجیحا بلیط رفت و برگشت اربعین را جایگزین خرید دو بلیط جداگانه یکطرفه کنید . قیمت بلیط رفت و برگشت کربلا کم‌تر از هزینه خرید دو بلیط به مقصد کربلا و ایران است. مهم‌ترین عاملی که قیمت بلیط رفت و برگشت کربلا هوایی را مشخص می‌کند، نوع ایرلاین پرواز است.

 

 

اخبار و مطالب بیشتر درباره سفر اربعین در مجله گردشگری بلیط اینجا :

اخبار اربعین ۱۴۰۳

همه چیز درباره فروش ارز اربعین

پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین

مرزهای زمینی ایران و عراق برای سفر اربعین

 

 

 

پیش فروش بلیط ها فقط هوایی اربعین هم‌اکنون به صورت حضوری و تلفنی و سایت

 

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

 

۰۹۰۰۳۱۱۹۰۳۶

@rahetoos_flight

 

 

کانال https://eitaa.com/rahetoos

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها