معرفی دریاچه الیمالات

معرفی دریاچه الیمالات

 

کشور پهناورمان ایران پر است از جاذبه‌های طبیعی دیدنی و باصفا . از دشت‌های وسیع و جنگل‌های انبوه گرفته تا دریاچه‌های پر آب و آبشارهای باشکوه و تماشایی . هر کدام از این جاذبه‌ها به تنهایی ویژگی‌ها منحصر به فردی دارند که می‌توانید در بازدید از آنها با این ویژگی‌ها آشنا شده و از آنها لذت ببرید . ما در مطلب زیباترین دریاچه‌های ایران به طور کلی شما را با این جاذبه ی گردشگری آشنا کردیم . در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به معرفی دریاچه الیمالات در استان مازندران بپردازیم . پس اگر قصد سفر به خطه باصفا و سرسبز شمال را دارید بازدید از به این دریاچه و لذت بردن از طبیعت دیدنی اطراف آن را در برنامه سفرتان قرار دهید .

دریاچه الیمالات کجاست ؟

 

همان طور در مقدمه اشاره کردیم ، دریاچه الیمالات از جاهای دیدنی استان مازندران است . در واقع این دریاچه از جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر زیبای نور می‌باشد که در ۸ کیلومتری نور و در جاده این شهر به سوی چمستان واقع شده . برای دسترسی به دریاچه الیمالات باید مسیر خودتان را در جاده نور به چمستان آغاز کرده و بعد از طی حدود ۸ کیلومتر وارد فرعی به سمت دریاچه شوید .

همچنین اگر از پایتخت عازم این منطقه هستید باید از جاده هزار وارد کمربندی آمل شده و از آنجا به سمت چمستان و سپس به سمت نور حرکت کنید . نرسیده به نور تابلوی فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده قابل رویت است .

ویژگی های دریاچه الیمالات

 

شهرستان نور در استان مازندران میزبان دریاچه‌ها و رودخانه‌های پرآب و زیادی است که باعث شده به یکی از پرگردشگرترین شهرهای ایران بدل شود . شهر چمستان نیز با داشتن طبیعتی تماشایی یکی از بهترین مقاصد سفر در شمال کشور به شمار می‌رود . قاعدتاً دریاچه الیمالات هم که در میان این دو شهر و در دل جنگل واقع شده چشم اندازی دیدنی و باصفا را به مسافران و گردشگران عرضه می‌کند .

همچنین نزدیکی این دریاچه به ساحل باعث جذابیت دوچندان آن شده است . به علاوه تفریحاتی که در این منطقه راه‌اندازی و در نظر گرفته شده به محبوبیت آن افزوده است . در ادامه به معرفی فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در دریاچه الیمالات انجام دهید خواهیم پرداخت .

تفریح در دریاچه الیمالات

قایق سواری

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که مسافران و گردشگران در این منطقه به انجام آن می‌پردازند قایق سواری بر روی آب‌های دریاچه الیمالات است . چشم انداز دیدنی ، طبیعت زیبا و سرسبز اطراف از درون دریاچه و لذت بردن از سکوت و آرامش این منطقه باعث شده بسیاری از مردم قایق‌های پدالی ، موتوری و پارویی موجود را کرایه کرده و ساعتی را به انجام این فعالیت لذت بخش و به یاد ماندنی بپردازند .

ماهیگیری

یکی دیگر از فعالیت‌های لذت بخشی که مردم در دریاچه الیمالات به آن می‌پردازند ماهیگیری می‌باشد . درون این دریاچه ماهی‌هایی وجود دارند و کسانی که به این کار علاقمندند با داشتن تجهیزات لازم به این منطقه رفته به صید انواع ماهی‌ها از جمله قزل آلا و کپور می‌پردازند .

از جمله دیگر تفریحات و فعالیت‌هایی که می‌توانید در این خطه به آنها بپردازید طبیعت گردی ، راهپیمایی در دل جنگل ، عکاسی از مناظر باصفا و دیدنی ، پیک نیک و … است .

امکانات دریاچه الیمالات

در اطراف دریاچه الیمالات امکانات قابل قبولی برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران نیز در نظر گرفته شده . از جمله این امکانات می‌توان به سرویس بهداشتی ، رستوران ، کافی شاپ ، باربیکیو ، پارکینگ ، فروشگاه ، زمین بازی کودکان و … اشاره کرد .

فروشگاه‌های نیز در این منطقه وجود دارد که تجهیزات مورد نیاز برای قایق‌ سواری و ماهیگیری را به علاقمندان می‌فروشند . این امکانات باعث شده مسافران بتوانند ساعاتی را با خیال راحت و در محیطی مناسب به لذت بردن از طبیعت و گشت و گذار و تفریح بپردازند .

برای اقامت در این منطقه می‌توانید در اطراف دریاچه چادر زده و شب را در دل طبیعت سپری کنید . همچنین می‌توانید به چمستان و یا نور رفته و از اقامتگاه‌ها ، هتل‌ها و ویلاهای موجود در این شهرستان‌ها اجاره کنید .

نکات بازدید از دریاچه الیمالات

 

  • برای ورود به منطقه دریاچه الیمالات چه با ماشین و چه پیاده باشید لازم است مبلغی را بپردازید .
  • معمولاً از ساعت ۱۰ شب این منطقه تعطیل می‌شود . اما اگر قصد کمپینگ در اطراف دریاچه را داشته باشید می‌توانید شب را در همان جا سپری کنید .
  • یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که طبیعت منبع زیست ما و سایر جانداران است . پس در حفظ و مراقبت از آن کوشا باشید . از ریختن زباله روی زمین و یا صدمه زدن به درختان و حیوانات خودداری کنید تا این عنصر حیات برای شما و آیندگان به خوبی حفظ شود .
  • اگر به پیاده روی و گشت و گذار در جنگل و طبیعت علاقه دارید تجهیزات لازم مانند کفش مناسب ، چادر مسافرتی و سایر چیزها را همراه داشته باشید .

بهترین زمان بازدید از دریاچه الیمالات

وقت آن رسیده که در معرفی دریاچه الیمالات بهترین زمان بازدید از این جاذبه طبیعی و دیدنی را به شما پیشنهاد دهیم . می‌توان گفت هر فصلی از سال امکان سفر به این خطه و بازدید از دریاچه مهیاست . اما طبیعتاً فصل بهار اوج زیبایی و سرسبزی و جلوه‌گری طبیعت می‌باشد . بنابراین اگر می‌خواهید در هوای معتدل به لذت بردن از طبیعت این منطقه بپردازید بهتر است سفرتان را برای فصل بهار و یا اوایل تابستان برنامه‌ریزی کنید . این نکته را به یاد داشته باشید که هوای اطراف دریاچه الیمالات در فصل‌های گرم اندکی شرجی می‌شود .

 

جاهای دیدنی اطراف دریاچه الیمالات

اطراف دریاچه الیمالات نیز جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که می‌توانید با سفر به این خطه با یک تیر چند نشان زده و از آنها نیز دیدن کنید . از جمله این جاهای دیدنی می‌توان به :

  • پارک جنگلی سیسنگان
  • آبشار آب پری رویان
  • روستای لاویج
  • دریاچه آویدر صلاح الدین کلا و … اشاره کرد .

در مجله گردشگری بلیط اینجا بیشتر بخوانید :

دریاچه دالامپر ارومیه

دریاچه سقالکسار

معرفی دریاچه سوها

دریاچه نئور اردبیل

آشنایی با دریاچه لزور

دریاچه لفور یا سد البرز مازندران

دریاچه فراخین مازندران

 

برای تهیه بلیط و سفر به مناطق مختلف در ایران و جهان و همچنین آشنایی با تورهای لحظه آخری به سایت بلیط اینجا مراجعه کنید .

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید محمد
سید محمد
2 ماه قبل

این مکان دیدن کردم خیلی زیبا و خاص و جا داره هر ایرانی صفر کنه

Nazanin Zahra.R
Nazanin Zahra.R
2 ماه قبل

سلام
سپاس بابت مطالب مفید تون🙏🏻
پاینده باشید🌱