صفر تا صد وام اربعین ۱۴۰۳

با نزدیک شدن به روز #اربعین  تعداد زیادی از مشتاقان به پیاده روی برای زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی اقدام می کنند. اما هزینه سفر یکی از مهم ترین مسائلی است که زائران با آن مواجه اند .  از این رو دولت برای برگزاری راحت تر این مراسم تسهیلاتی را فراهم نموده . با توجه به مسافت طولانی مسیر تعیین شده و شرایط متفاوتی که زائران دارند، سازمان امور اقتصاد و دارایی برای علاقه مندان به شرکت در این پیمایش بزرگ جهانی، تسهیلاتی تحت عنوان وام اربعین ۱۴۰۳ را تعیین کرده و خواستار اعطای این وام به واجدین شرایط شده است . ما نیز در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم صفر تا صد شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار دهیم . با ما همراه یاشید .

چه کسانی میتوانند وام اربعین ۱۴۰۳ را دریافت کنند ؟

 

وام  اربعین ۱۴۰۳ به کلیه زائرین اربعین که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تعلق میگیرد . این وام به صورت مستقیم  به حساب سرپرست خانوار  واریز می‌شود و اگر سرپرست خانواده نیستید با رضایت سرپرست می‌توانید وام را دریافت کنید.

اما این نکته را در نظر بگیرید این تسهیلات بعنوان کمکی برای مخارج افرادی است که توان مالی چندان خوبی نداشته، اما علاقه مند به شرکت در این مراسم بزرگ به صورت زمینی می باشند . بنابراین اگر توان پرداخت مخارج سفر را دارید از دریافت این وام خودداری کنید .

 

مبلغ وام اربعین ۱۴۰۳ چقدر است ؟

تاکنون مبلغ وام اربعین ۱۴۰۳ به‌طور دقیق منتشر نشده است اما با توجه به اخبار مربوطه احتمالا مبلغ این وام ۲۰ میلیون تومان باشد. اکه پس از ثبت نام در سامانه سماح به حساب متقاضیان واریز می‌شود.
مبالغ وام اربعین در سال‌ های گذشته به این صورت بوده است :
تعداد افراد شرکت کننده در پیاده روی اربعین مبلغ وام
سرپرست خانواده و یا فقط یک نفر از افراد خانواده ۳ میلیون تومان
سرپرست خانواده به همراه یک نفر از افراد خانواده ۴ میلیون تومان
سرپرست خانواده به همراه دو نفر از افراد خانواده ۵ میلیون تومان

اقساط وام اربعین چه قدر است؟

 

در رابطه با میزان و نحوه بازپرداخت وام اربعین باید گفت متقاضی تسهیلات می تواند نهایتا تا ۶ ماه برای بازپرداخت اقساط خود اقدام نماید و مبلغ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تا پایان مهلت بازپرداخت گرو بانک باقی خواهد ماند. نرخ سود این بانک مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۲۳ درصد می باشد. با توجه به آنچه ذکر شد اقساط وام اربعین ماهی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان خواهد بود و متقاضی باید در نهایت مبلغ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان به بانک برگرداند. به عبارتی سود وام اربعین به میزان ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد .

اخبار اربعین 1401 - بازگشایی مرز ایران و عراق

 

شرایط ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۳

برای دریافت وام ویژه اربعین ۱۴۰۳ افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:
  • زائران باید حتما در سامانه سماح ثبت نام نمایند.
  • افراد باید حتما از مرز ایران عبور کنند.
  • فرد باید دارای گذرنامه باشد و تا مهلت انقضا آن ۶ ماه باقی مانده باشد. (درصورت عدم گذرنامه به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و درخواست گذرنامه اربعین دهید.)
  • متقاضی باید دارای رتبه اعتبارسنجی مناسب باشد. (در ساد۲۴ می‌توانید استعلام اعتبارسنجی بدون کسر امتیاز بگیرید)
  • متقاضی باید حسابی در بانک ملی افتتاح نماید و مبلغی معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در آن سپرده‌گذاری شود. (افراد می‌توانند به صورت حضوری در یکی از شعب بانک ملی و یا از طریق اپلیکیشن بام افتتاح حساب انجام دهند.)

روش ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۳

برای ثبت نام وام اربعین باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام نمایید، سپس در بانک ملی افتتاح حساب انجام دهید و پس از آن درخواست وام دهید. در ادامه جزئیات نحوه ثبت نام وام اربعین را آموزش خواهیم داد :

  • اگر به دنبال روش ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۳ هستید باید بدانید این وام راحت‌ترین وامی است که تا بحال دریافت کرده‌اید. جهت دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ ابتدا باید وارد قسمت پیشخوان برنامه ساد۲۴ شوید.
  • اگر قبلا در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اید که چه بهتر، در غیر این صورت ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید.
  • پس از ثبت نام در سامانه سماح از منوی سایت گزینه درخواست تسهیلات را انتخاب کنید.
  • سپس شرایط دریافت وام را مطالعه نمایید و ثبت درخواست را انتخاب کنید.
  • زبان تلفن همراه خود را انگلیسی کرده و شماره ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنید.
  • سپس وارد سایت شده و به راحتی درخواست تسهیلات خود را تایید کنید.

وام اربعین دانشجویان

 

اگر دانشجو هستید و دوست دارید در پیاده روی اربعین شرکت کنید می‌توانید از وام اربعین دانشجویی استفاده کنید. مبلغ این وام در سال گذشته برای دانشجویان دانشگاه آزاد۶ میلیون تومان و سایر دانشگاه‌ها ۳ میلیون تومان بوده است. برای دریافت وام اربعین دانشجویی ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنید و سپس مدارک خود را در صندوق رفاه دانشجویان بارگذاری نمایید سپس بعد از خروج از مرز، وام اربعین به حساب شما واریز خواهد شد.

 

نحوه گزفتن وام اربعین

اخبار و مطالب بیشتر درباره اربعین در مجله گردشگری بلیط اینجا :

مرزهای زمینی ایران و عراق برای سفر اربعین

اخبار اربعین ۱۴۰۳

باید و نباید های سفر اربعین

همه چیز درباره فروش ارز اربعین

و…

 

 

وام اربعین برای سفر به عتبات عالیات

 

شرکت گردشگری انوار راه توس

📝مجری مستقیم تورهای تفریحی گردشگری , زیارتی و سیاحتی

✈️نماینده بلیط هواپیما

🚆رزرو بلیط قطار

🏢رزرو هتل سراسر جهان

 

خرید آنلاین بلیط یا بهترین شرایط از سایت

 

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها