شرایط پرداخت خسارت قطار

آیا میدانستید در صورتی که قطاری که بلیط آن را خریداری کرده اید تا خیر داشته باشد میتوانید خسارت دریافت کنید ؟

اما دریافت خسارت قطار شرایط و قوانینی دارد که در ادامه این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت .

شرایط دریافت خسارت

مسافر می تواند حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ حرکت قطار، با اصل بلیت به همراه کارت شناسایی معتبر(کارت ملی یا شناسنامه) به دفاتر فروش بلیت مراجعه و نسبت به دریافت مبلغ خسارت اقدام نماید.

تبصره ۱ قبوض در آمد صادره در قطار و بلیت offline مشمول پرداخت خسارت تاخیر نمی شوند.

به قطارهای عادی ، حومه­ ای ، محلی و بین­ المللی خسارت تاخیر تعلق نمی­ گیرد.

 

شرایط تاخیر از مبدا

 

در صورت تاخیر از مبدا حرکت قطارهای مسافری موارد زیر لحاظ می گردد:

 

۱- چنانچه تاخیر از مبدا کم تر از یک ساعت باشد ، در هر صورت به تاخیر نهایی ورود  قطار به مقصد اضافه خواهد شد.

 

۲- چنانچه تاخیر قطار از مبدا بیشتر از یک ساعت باشد مسافرین می توانند درصورت انصراف از سفر خود تا قبل از حرکت قطار نسبت به اخذ کل مبلغ بلیت از ایستگاه اقدام نمایند . در صورت سفر با قطار ” تاخیر از مبدا اولیه”به تاخیر نهایی ورود به مقصد اضافه خواهد شد.

 

۳- مسئولیت تائید و اعلام دقیق میزان تاخیر بر عهده “رئیس قطار مسافری” می باشد.

شرایط تاخیر در طول مسیر

 

در صورت مسدودی خط یا مشکل فنی قطار که امکان اعزام قطار از مبدا یا ادامه مسیر از بین راه تا مقصد میسر نباشد و مسافرین، بخشی از مسیر را به‌وسیله اتوبوس جابه‌جا شوند ۵۰ درصد بهای بلیت به مسافرین بازگردانده شده و هزینه تامین وسیله نقلیه جایگزین، به‌منظور جابجایی مسافرین خسارت‌دیده، به عهده راه‌آهن یا شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری خواهد بود. فقط در صورتی که موارد تاخیر ناشی از حوادث طبیعی (مانند سیل و زلزله) باشد، هیچ خسارتی پرداخت نخواهد شد.

 

شرایط تاخیر منجر به جاماندن مسافر

چنانچه مسافرین بعد از رسیدن قطار به مقصد خواستار مسافرت با قطارهای دیگر باشند، ملزم به رعایت فاصله زمانی حداقل سه ساعت بین ساعت ورود قطار تا ساعت حرکت قطار بعدی هستند؛ اما در صورتی که فاصله زمانی فوق لحاظ شده و تاخیر قطار منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدی شود، نسبت به پرداخت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت قطار بعدی به آنها اقدام می‌شود.

چنانچه مسافرین بعد از رسیدن قطار به مقصد خواستار مسافرت با سایر وسائل نقلیه (کشتی، اتوبوس، هواپیما و…) باشند، ملزم به رعایت فاصله زمانی چهار ساعت از زمان رسیدن قطار به مقصد تا ساعت حرکت سایر وسائل نقلیه هستند؛ در صورتی که فاصله زمانی فوق لحاظ شده و تاخیر قطار منجر به جاماندن مسافر از سایر وسائل نقلیه بعدی شود، نسبت به پرداخت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت سایر وسائل نقلیه به آنها اقدام می‌شود.

 

نحوه پذیرایی:

 

در صورتی که قطار مسافری از زمان تعیین شده جهت  پرداخت خسارت تاخیر عبور نماید و ورود برنامه ای آن به مقصد قبل از ساعت های هشت(۸) صبح، سیزده(۱۳) عصر و بیست(۲۰) شب باشد، این قطار در صورت ورود واقعی به مقصد پس از ساعت های هشت(۸) صبح، سیزده(۱۳) عصر و بیست(شب) به ترتیب مشمول یک وعده پذیرایی رایگان (صبحانه یا ناهار یا شام) خواهد شد.

مجموعه 5 ستاره قطار فدک

لغو برنامه حرکت قطار

 

وجه کامل بلیت، تا یک ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه‌ مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود و یا اینکه مسافرمی‌تواند با اولویت، بلیت برای قطارهای بعدی تهیه کند.

لغو برنامه رفت قطار برای دارندگان بلیت رفت و برگشت

چنانچه بلیت رفت و برگشت یکسان و همنام باشد ، وجه کامل بلیت رفت حداکثر تا یک‌ ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود و یا در صدور بلیت قطارهای بعدی اولویت خواهد داشت.

در صورت تمایل مسافر، وجه کامل بلیت برگشت نیز پرداخت می‌شود.حداکثر زمان استرداد بلیت برگشت ۳ ساعت قبل از حرکت قطار می‌باشد.

 

پرسنل زحمت‌کش قطارهای مسافربری در کرونا

لغو حرکت قطار در حین سفر و بازگشت مسافران به ایستگاه مبدأ

 

چنانچه بلیت به نام مسافر باشد، وجه کامل آن حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه ی مراکز فروش پرداخت می شود.

 

لغو حرکت قطار در حین سفر و اعزام مسافران به مقصد با سایر وسائل نقلیه

چنانچه توقف ناشی از حوادث طبیعی نبوده و رسیدن مسافران به مقصد با تأخیری بیش از زمان معین انجام شود، ۱۰۰ درصد بهای بلیت بعد از کسر خدمات حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

 

 

برای تهیه بلیط قطار به سایت های ما به آدرس زیر مراجعه کنید :

 

انوار راه توس

بلیط اینجا

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها