سفر به استکهلم

استکهلم، پایتخت سوئد و یکی از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی است که با معماری منحصربه‌فرد، موزه‌های غنی، جزایر دل‌انگیز و زندگی شبانه پر جنب و جوش به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل شده . این شهر که در محل تلاقی دریا و آب شیرین قرار دارد، ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. قرار گیری استکهلم بر روی چهارده جزیره که توسط پل ‏به یکدیگر متصل شده اند و وجود آبراهه های زیاد در آن باعث شده  ” ونیز شمال ”  لقب بگیرد .

استکهلم یکی از پاک ترین ‏شهرهای اروپا است که بیشتر افراد در آن از دوچرخه برای تردد استفاده می کنند. تردد برای گردشگران نیز با استفاده از ‏متروهای زیرزمینی یا اتوبوس ها ، بسیار آسان است. هرچند بسیاری از گردشگران در صورت داشتن زمان ترجیح می دهند در ‏سطح شهر قدم بزنند و زیبایی های بیشتری در گوشه و کنار شهر ببینند. ‏در ادامه با این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با یکی دیگر از زیباترین شهر های دنیا بیشتر آشنا کنیم .

معرفی استکهلم

استکهلم، پایتخت زیبای سوئد، شهری با تلفیقی از معماری تاریخی، هنر مدرن و طبیعت بکر، مقصدی بسیار جذاب برای ماجراجویی و سفر محسوب میشود . این شهر با قدمتی ۸۰۰ ساله و داشتن سازه‌های کهن و باشکوه که هسته تاریخی استکهلم را تشکیل داده ابهت و وقار شهرهای باستانی را دارد .

اما این همه ی ماجرای پایتخت سوئد نیست .بلکه معماری  مدرن، و روح سرزنده و پویا استکهلم آن را متمایز میکند . وجود مراکز تفریحی که گالری‌ها، تئاترها، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های مد و پوشاک را شامل می‌شوند، در کنار  اماکن باستانی و مناطق فرهنگی و تجاری استکهلم، آن را در صدر لیست گردشگران زیادی قرار داده است.

آب و هوای استکهلم

 برخلاف تصور عموم مردم که فکر میکنند استکهلم نیز همچون سایر مناطق کشور سوئد، منطقه‌ای سردسیر است این شهر آب و هوایی معتدل و دلپذیر دارد. در واقع هوای گرمی که از خلیج مکزیک بلند می‌شود دلیل این تعادل هواست . دمای شهر استکهلم در فصل تابستان در حدود ۲۰ الی ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در زمستان در حدود ۱ الی ۳- درجه سانتی‌گراد است.

حمل و نقل در استکهلم

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای گشت و گذار در استکهلم استفاده از مترو است. اما این شهر شبکه اتوبوس‌رانی گسترده‌ای نیز دارد . به علاوه ترامواها نیز در برخی مناطق خاص شهر تردد می‌کنند . شما می‌توانید با قایق در کانال‌های شهر گردش کنید و از مناظر زیبای استکهلم لذت ببرید.

 

بهترین زمان سفر به استکهلم

بهترین زمان برای سفر به استکهلم بستگی به سلیقه و علایق شما دارد . تابستان های استکهلم گرم‌ترین و روشن‌ترین فصل سال است. در این فصل روزها طولانی و فرصت مناسبی برای گشت و گذار در فضای باز و لذت بردن از طبیعت وجود دارد . پاییز (سپتامبر تا نوامبر) در استکهلم برگ‌های درختان رنگارنگ می‌شوند و شهر حال و هوایی رمانتیک پیدا می‌کند که بسیار دیدنی است.

زمستان ها (دسامبر تا فوریه) هوای این منطقه بسیار سرد میشود اما میتوانید از جاذبه‌های زمستانی مانند اسکیت روی یخ و دیدن شهر در زیر نور شفق قطبی لذت ببرید. و اما بهار (مارس تا مه) در پایتخت سوئد هم مانند همه جای دنیا جلوه گری میکند . طبیعت دوباره زنده شده و شهر از خواب زمستانی بیدار می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری استکهلم

گملا استان (Gamla Stan):

قدیمی‌ترین بخش شهر و قلب تاریخی استکهلم گلمااستان است . این منطقه با کوچه‌های باریک سنگفرش شده، ساختمان‌های رنگارنگ و کلیسای جامع استکهلم از جمله دیدنی ترین مناطق شهر به شمار میرود .اینجا بهترین جاییست که می توانید فرهنگ و تمدن این شهر را از نزدیک تماشا کنید .

در گلمااستان میتوان از کلیسای جامع استکهلم که قدمت آن به قرن ۱۳ بازمی‌گردد و یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی سوئد است دیدن کرد . همچنین در رستوران ها و کافه های این منطقه می‌توانید از غذاهای محلی سوئدی و نوشیدنی‌های گرم لذت ببرید.

کاخ سلطنتی استکهلم (Royal Palace)

یکی از دیدنی ترین جاذبه هایی که در شهر قدیمی وجود دارد کاخ سلطنتی استکهلم است . این کاخ در واقع اقامتگاه رسمی پادشاه سوئد و یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی در حال استفاده در اروپا میباشد . کاخ سلطنتی بیش از ۶۰۰ اتاق دارد و در ‏آن پنج موزه قرار گرفته . قدمت این کاخ به قرن ۱۸ می رسد و به سبک باروک ساخته شده . ‏

موزه واسا (Vasa Museum)

این موزه به کشتی جنگی واسا که در قرن ۱۷ غرق شده، اختصاص دارد که بازدید از این کشتی عظیم و مجلل، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران خواهد بود. در واقع کشتی جنگی واسا باعث غرور ناوگان امپراطوری سوئد بود که قرن ها پیش از حادثه تایتانیک در سال ۱۶۲۸ غرق شد. این ‏کشتی در سال ۱۹۶۱ از زیر آب به بیرون کشیده شد و ۹۵% آن همچنان همانند روز اول باقی مانده  . بیش از یک میلیون نفر در سال به این موزه می آیند و از نمایشگاههای مختلف آن دیدن ‏می کنند.‏ ‏‏‏ ‏ ‏

موزه آبا (ABBA Museum)

اگر طرفدار موسیقی پاپ هستید، بازدید از این موزه که به گروه موسیقی مشهور آبا اختصاص دارد، برایتان جذاب خواهد بود . این مکان برخلاف عنوانی که دارد، دربردارنده آثار باستانی نیست و صرفاً مکانی برای آشنایی با موسیقی پاپ دهه هفتاد و هنرمندان برجسته این سبک از موسیقی است. به لطف وجود ابزارهایی پیشرفته و فضای تعاملی موزه آبا، بازدیدکنندگان قادرند نسخه کامپیوتری‌شده خود را بازسازی کرده و رقص و خوانندگی خود را در پوشاکی پرزرق و برق و در کنار بزرگانی چون بنی اندرسونز، بیورن و آنی فرید تماشا کنند.

جزیره یورگاردن (Djurgården)

جزیره‌ای بزرگ در مرکز استکهلم است که پارک‌های زیبا، موزه‌ها و باغ وحش را در خود جای داده است. این باغ زیبا فضایی آرام و دلنشین دارد که در قلب شهر قرار گرفته است. مکانی مناسب برای اینکه در روزهای طولانی فصل ‏تابستان گردشگران و مردم شهر برای پیک نیک و لذت بردن از طبیعت به آنجا بروند و یا از موزه های موجود در آن دیدن کنند . ‏همچنین علاقه مندان به دوچرخه سواری نیز می توانند دوچرخه کرایه کرده و به داخل جنگل بروند. یا روی دریاچه موجود در ‏پارک به قایق سواری بپردازند. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏

 

 موزه هنر مدرن (Moderna Museet)

موزه هنر مدرن استکهلم یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر مدرن در اروپا است که مجموعه بزرگی از آثار هنرمندان مشهور را در خود جای داده است . در این مجموعه آثاری از هنرمندانی نظیر ‏پیکاسو یا دالی و هنرمندان نامی دیگر به نمایش گذاشته شده اند. ساختمان موزه توسط یک معمار اسپانیایی ‏طراحی شده است و داخل موزه نیز علاوه بر اینکه آثار کلاسیک و مدرن به نمایش گذاشته می شود ، نمایشگاهی موقتی برای ‏آثار کودکان وجود دارد.

‏‏‏

فعالیت‌های تفریحی در استکهلم

قایق‌سواری در کانال‌های شهر

یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از مناظر زیبای استکهلم سوار شدن بر قایق ها و گشت زدن در کانال های شهر است.

پیاده‌روی در پارک‌ها

پارک‌های متعدد استکهلم، فضایی آرام و دلنشین برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فراهم می‌کنند . شما میتوانید با قدم زدن در این فضا ها با فرهنگ و مردم این شهر بیشتر آشن شوید .

خرید کردن در خیابان‌های شیک

استکهلم، شهری است که برندهای معروف و فروشگاه‌های لوکس زیادی دارد. بنابراین اگر اهل بازار گردی و خرید هستید استکهلم برای شما هم انتخاب بسیار خوبی است .

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

بلیط اینجا

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها