راهنمای کامل سفر به ملبورن

ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور شناخته می‌شود که با ترکیبی بی‌نظیر از هنر، تاریخ و طبیعت، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. خیابان‌های پرجنب‌وجوش این شهر، مملو از کافه‌های دنج، گالری‌های هنری و بازارهای محلی هستند که هر یک داستانی برای گفتن دارند. شهر ملبورن همواره جاذبه‌ای خاص برای هر سلیقه‌ای دارد ، از باغ‌های زیبا و آرامش‌بخش گرفته تا رویدادهای ورزشی بزرگ و جشنواره‌های رنگارنگ . اگر شما هم به دنبال یک سفر خارجی با تجربه‌ای فرهنگی غنی و لحظاتی به یادماندنی هستید ، این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا را دنبال کنید .

ملبورن کجاست ؟

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا است و در سواحل جنوبی کشور استرالیا واقع شده . این شهر در کنار رودخانه یارا قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، اقتصادی و آموزشی مهم در استرالیا شناخته می‌شود .زبان رسمی در آن انگلیسی بوده و واحد پول رایج این شهر نیز دلار استرالیا (AUD) میباشد.

به طور کلی شهر ملبورن به عنوان یکی از پویاترین و فرهنگی‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود که با ترکیبی از فرهنگ، هنر، غذا، و طبیعت، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است.

فرودگاه‌های ملبورن

ملبورن دارای دو فرودگاه اصلی است:

– فرودگاه بین‌المللی تلبورین (Melbourne Airport) که اصلی‌ترین نقطه ورود به ملبورن برای مسافران بین‌المللی است.

– فرودگاه اَسیسِند (Avalon Airport) که بیشتر پروازهای داخلی و برخی پروازهای بین‌المللی را پوشش می‌دهد.

 

حمل و نقل عمومی در ملبورن

ملبورن دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی شامل اتوبوس‌ها، ترامواها و قطارها است . شبکه تراموای ملبورن به لحاظ گستردگی در رتبه نخست جهان ایستاده است. بلیط‌های myki برای استفاده از این سیستم‌ها لازم است که می‌توانید آن‌ها را از ایستگاه‌های مختلف تهیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

ملبورن، شهری پر جنب و جوش با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری است. از طبیعت بکر گرفته تا فرهنگ غنی، این شهر هر آنچه را که برای یک سفر هیجان‌انگیز نیاز دارید، در خود جای داده است. در ادامه، برخی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر را بررسی می‌کنیم:

 

باغ‌های فیتزروی (Fitzroy Gardens)

این باغ‌های زیبا و تاریخی که از طرحی کلاسیک در دوره ویکتوریا پیروی می‌کنند در ابتدا به‌عنوان یک فضای عمومی شناخته می شد . اما بعدها  به‌عنوان یک باغ شهر زیبا در جهان معرفی گردید . مجموعه ی باغ‌های فیتزروی بیش از ۱۶۰ سال قدمت دارند و دارای درختان پیر و قطوری هستند. همچنین  انواع گل‌ها، درختچه‌های زینتی، بیدها و درختان نارون هم در این باغ ها به چشم میخورند که باعث شده به مکانی عالی برای پیاده‌روی، پیک نیک و لذت بردن از طبیعت تبدیل شوند .

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، خانه‌ی هزاران گونه‌ی گیاهی است و مکانی عالی برای فرار از شلوغی شهر است. این باغ از بهترین جاذبه‌های گردشگری ملبورن است که شامل ۱۰ هزار گونه گیاهی بومی و عجیب‌وغریب میشود . در باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی، می‌توانید در امتداد جنگل استرالیا قدم بزنید‌ و گونه‌های محلی گیاهان را در طول راه مشاهده کنید. این مجموعه سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار بازدید کننده دارد و محلی ایده‌آل برای تفریح و لذت از طبیعت به‌شمار می‌رود.

ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building)

ساختمان نمایشگاه سلطنتی در سال ۱۸۸۰ برای میزبانی از نمایشگاه بین‌المللی ملبورن در منطقه کارلتن (Carlton) ساخته شد و در سال ۱۹۰۱ اولین پارلمان مشترک‌المنافع استرالیا را در آن برگزار گردید . این ساختمان یکی از نمادهای مهم و جاذبه‌های توریستی در شهرهای مختلف جهان است که معمولاً به عنوان مرکزی برای نمایشگاه‌ها، نمایش‌های هنری، فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی، نمایشگاه‌های علمی و فناوری، و دیگر رویدادهای مشابه استفاده می‌شود.

 

کوچه هوزیر لین (Hosier Lane)

این کوچه تنگ و باریک، با دیوارنگاری‌های رنگارنگ و هنرمندانه، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ملبورن است. در واقع کوچه هوزیرلین یک گالری روباز از هنرمندان جهان است که هنر خیابانی را به تصویر می‌کشد. دیوارهای سنگی این کوچه مثل بوم نقاشی هستند و این نقاشی‌ها باعث شده هنر شهری ملبورن در سراسر جهان شناخته شود.

میدان فدراسیون (Federation Square)

میدان فدراسیون قلب پر جنب و جوش و مرکزی برای رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر ملبورن است. این میدان در سال ۲۰۰۲ افتتاح شده و مکانی است که می‌توان گفت بیشتر نقاط مهم شهر از آن عبور می‌کنند . یک پرده سینما بزرگ، مجموعه‌ای از رستوران‌ها و بارها و فضای تئاتر و رویدادها بخشی از جاذبه های دیدنی میدان فدراسیون به شمار میروند . همچنین مرکز پخش تلویزیون و رادیو SBS در آنجا واقع است.

 

گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)

این گالری هنری، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین گالری‌های هنری استرالیا است که مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری را در خود جای داده . این مجموعه بین‌المللی در خیابان سنت کیلدا (St. Kilda Road) واقع شده است که در ابتدا در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد و در سال ۲۰۰۳ به‌طور گسترده آن را بازسازی کردند . گالری ملی ویکتوریا برای تالار بزرگش (The Great Hall) شهرت دارد؛ جایی که بازدید‌کنندگان روی زمین دراز می‌کشند و به سقف شیشه‌ای رنگارنگ آن نگاه می‌کنند.

بازار کوئین ویکتوریا (Queen Victoria Market)

بازار کوئین ویکتوریا یک بازار بزرگ و قدیمی در ملبورن است که مکانی عالی برای خرید محصولات تازه، غذاهای محلی و سوغات محسوب میشود. این بازار ۱۴۰سال قدمت دارد و بیش از ۶۰۰ کسب‌وکار کوچک در آن پابرجاست . محلی‌ها به این بازار کوئین ویک (Queen Vic)، یا بازار ویک (Vic Market) می‌گویند و این نام را نه از اسم ملکه ویکتوریا، بلکه از اسم خیابان‌های کوئین (Queen) و ویکتوریا (Victoria) گرفته‌اند که در دو سمت آن قرار دارند.

ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)

این ورزشگاه بزرگ، میزبان مسابقات کریکت و فوتبال استرالیایی است و یکی از نمادهای ورزشی ملبورن محسوب میشود . این استادیوم در سال ۱۸۵۳، در پارک یارا (Yarra) تاسیس شد و مردم محلی آن را بانام ساده جی (G) می‌شناسند. استادیوم کریکت ملبورن با ۱۰۰،۰۲۴ نفر ظرفیت، هرساله میزبان فینال بزرگ AFL است.

برج یوریکا (Eureka Tower)

 

برج یوریکا با ۲۹۷.۳ متر ارتفاع در حال‌حاضر سومین ساختمان مرتفع در استرالیا است که بازدید از آن منظره‌ای پانورامیک از شهر ملبورن را به گردشگران هدیه میکند . این برج ۹۱ طبقه دارد و ۱۰ طبقه بالای آن را با طلای ۲۴ عیار روکش کرده‌اند، به همین دلیل درخشش بسیار زیادی در آفتاب دارد .

کافه‌ها و رستوران‌های ملبورن

ملبورن به دلیل تنوع غذایی خود مشهور است. می‌توانید در این شهر از غذاهای مختلفی از جمله ایتالیایی، آسیایی، و مدیترانه‌ای لذت ببرید.

مناطق مختلف غذاخوری

خیابان لیتل بورک (Little Bourke Street) به عنوان مرکز غذاهای آسیایی شناخته می‌شود، در حالی که منطقه‌ی کربن (Carlton) برای غذاهای ایتالیایی معروف است.

بهترین زمان برای سفر به ملبورن

ملبورن، شهری است که به دلیل آب و هوای متغیرش به “شهر چهار فصل در یک روز” معروف شده است. همین تنوع آب و هوایی باعث شده است که انتخاب بهترین زمان برای سفر به این شهر کمی چالش‌برانگیز باشد. با این حال، با توجه به فعالیت‌هایی که قصد دارید در ملبورن انجام دهید، می‌توانید بهترین زمان را انتخاب کنید.

اما شاید بتوان گفت بهترین زمان برای سفر به ملبورن، فصل‌های بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (مارس تا مه) است. در این فصل‌ها، آب و هوا معتدل و دلپذیر است و می‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری ملبورن لذت ببرید.

در نهایت، انتخاب بهترین زمان برای سفر به ملبورن به سلیقه و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد.

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها