راهنمای سفر به بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر  

در استان بوشهر جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی فراوانی دیده می‌شود، در تعطیلات نوروز می‌توانید از آب و هوای عالی بوشهر و مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید اگر قصد سفر به بوشهر دارید بهتراست قبل سفر از وضعیت آب و هوای آن اطلاع داشته باشید زیرا در صورت عدم توجه به آن ممکن است سفر ناخوشایندی را تجربه کنید بنابراین راهنمای سفر به بوشهر توجه کنید.

آشنایی با شهر بوشهر

 استان بوشهر جز هفدهمین استان در جنوب کشور و در کرانه خلیج فارس قراردارد وبه دلیل داشتن ذخایر نفت و گاز، نیروگاه اتمی به آن لقب پایتخت انرژی داده‌اند این استان در جنوب‌غربی ایران قرار دارد و دارای ۱۰ شهرستان است که معروف‌ترین آن‌ها عسلویه و بوشهر هستند .

آب و هوای بوشهر

این شهر دارای آب و هوا گرم و مرطوب است و دمای آن در تابستان به بیش از ۳۳ درجه می‌رسد. برای اغلب افراد بازدید از مکان‌های دیدنی در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد ممکن است غیر قابل تحمل باشد بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر فصل پاییز و بهار است .

راهنمای سفر به بوشهر

برای سفر کردن به بوشهر انواع راه‌های زمینی و هوایی وجود دارد از جمله :

  • سفر با ماشین

    یکی از کم اقتصادی‌ترین راه‌های سفر به بوشهر ماشین است اما امکان دارد بیش از ۹ الی ۱۰ ساعت در راه باشید و برای بسیاری از افراد مسافت‌های طولانی  بسیار خسته‌کننده است .

  • سفر با اتوبوس

    دوست داشتنی‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های سفر به بوشهر اتوبوس است که هر ساله بسیاری از افراد با تهیه کردن بلیط اتوبوس به این شهر سفر می‌کنند .

  • سفر با قطار

متاسفانه در حال حاضر هیچ قطاری به سمت بوشهر نمی‌رود و فقط می‌توانید تا شیراز و بندرعباس با قطار بروید و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی خود را به بوشهر برسانید.

  • سفر با هواپیما

    راحت ترین گزینه برای شهر‌های دور مثل بوشهر تهیه بلیط هواپیما است که کمتر از یک ساعت می‌توانید به این شهر برسید با این وجود پرواز با هواپیما بستگی به بودجه شما دارد.

۴ محل برای اقامت

هزینه سفر به شهر بوشهر بستگی به انتخاب نوع غذاها، محل اقامت و رستوران، تفریح ها و….دارد پس قبل از سفر با توجه به بودجه محل اقامت خود را مشخص کنید انواع اقامتگاه شامل:

  • هتل‌های بوشهر:

    در بوشهر از هتل‌های ۵ ستاره خبری نیست اما هتل‌های ۳ ستاره با کیفیت مناسب ارائه می‌شود و نسبت به دیگر اقامتگاه‌ها راحتی بیشتری دارد، از محبوب‌ترین هتل‌های بوشهر شامل : ناکو، هیرون، درسا، سیراف، دلوار است .

    هتل بوشهر

  • اقامتگاه بوم گردی روستایی:

    اقامت در یک خانه روستایی هزینه بسیار کم‌تری نسبت به هتل دارد و باعث آشنا شدن بیشتر با فرهنگ روستا می‌شود، بهترین اقامتگاه بوشهر خانه باغ سلطانی و سرای خیام است باتوجه به راهنمای سفر به بوشهر حتما بازدید از اقامتگاه بوم گردی در برنامه سفر خود داشته باشید.

  • ویلا ساحلی:

    اجاره ویلای ساحلی برای چند خانواری‌ها به دلیل تعداد اتاق‌های زیاد و فضای خصوصی بسیار مناسب است البته در نظر داشته باشید در بوشهر تنوع زیادی برای ویلا وجود ندارد ویلا‌های بوشهر شامل : ویلا هیرون، رادران، سیراف و عالیشهر می‌باشد.

  • کمپینگ در طبیعت:

    اگر به دنبال یک تجربه لذت‌بخش هستید، کمپینگ در طبیعت به شرط داشتن وسایل لازم بسیار تجربه هیجان انگیزی است، پارک شغاب و ساحل عسلویه بهترین مکان برای کمپ زنی است .

۵ غذا معروف بوشهر

هر شهری غذاهای معروف به خود را دارد همچنین در شهر بوشهر انواع غذاهای سنتی و محلی طبخ می‌شود این غذاها شامل:

  1. قلیه ماهی

    یکی از معروف‌ترین غذاهای بوشهر قیله ماهی است که از ماهی هامون، شیر وسنگ سر با ترکیبی از تمبر هندی و آرد گندم درست می‌شود که یک خورش ماهی بسیار خوشمزه و لذیذ است .

  2. قیمه                                                                                                                                                                                                                   قیمه بوشهری که شبیه حلیم قرمز و کشک بادمجان است و مانند حلیم کش می‌آید و با شکر پلو سرو می‌شود .
  3. دال عدس

    یکی از غذاهای سنتی که با آب گوجه، عدس قرمز، سیر، پیاز و لیمو درست می‌شود و شبیه به سوپ است .

  4. یتیمچه

    خوراکی بدون گوشت با بادمجان، پیاز، تمبرهندی و لوبیا چشم بلبلی درست است این غذا به آسانی پخته می‌شود و مورد علاقه گیاه خواران است .

یتیمچه

  1. دم پخت ماهی

    شبیه به سبز پلو ماهی است و به آن لخ لخ هم می‌گویند و از ماهی‌های هامور، سبینی و سنگسر تهیه می‌شود.

۱۰ مکان دیدنی بوشهر :

از مهم ترین دلایل هر سفر، بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم آن شهر است، که در راهنمای سفر به بوشهر باید حتما به بازدید از مکان‌های دیدنی توجه کنید، مکان‌های شهر بوشهر شامل:

  1. کاروانسرا دالکی

    یکی از مکان‌های دیدنی در دوره قاجار است و در ۲۳ کیلومتری شهر برازجان استان بوشهر قرار دارد، این کاروانسرا همچنین دارای جذاب‌ترین معماری است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

  2. عمارت گلشن

    عمارت گلشن نزدیک به خلیج فارس و در محل بهبهانی قرار دارد و مالک آن فردی با فامیلی گلشن بوده است، این عمارت دارای ساختمانی سه طبقه شامل : آب انبار و بخش خدمه در طبقه اول، طبقه بعدی مخصوص پذیرایی و در طبقه دوم و سوم اتاق‌های  برای ملاقات کاری مشاهده می‌شود.

  3. عمارت کلاه فرنگی

    این عمارت در محله بهمنی بوشهر در کنار ساختمان کنسولگری بریتانیا قرار دارد و مربوط به دوران قاجار است در آن می‌توانید انواع وسایل جنگی مشاهده کنید.

  4. عمارت کازرونی

    از معروف‌ترین بناهای بوشهر است که در محل بهبهانی بوشهر قرار دارد و مربوط به دوران قاجار است که توسط تاجر بوشهری به نام محمد رضا کازرونی ساخته شده ‌است.

عمارت کازرونی

  1. مدرسه سعادت

    این مدرسه در خیابان امام در سال ۱۲۷۸ هجری شمسی تاسیس شده است، همچنین در دوران مظفر الدین شاه رسیدگی‌های زیادی به این مدرسه شد سپس نام آن به مدرسه سعادت مظفری تغییر پیدا کرد.

  2. بازار قدیمی

    از هیجان انگیز‌ترین مکا‌ن‌های گردشگری شهر بوشهر بازار قدیمی آن است که معماری زیبای آن به دوران قاجار باز می‌گردد، بازدید صنایع دستی و خرید خارک، خرما، ارده، انواع حلوا که از سوغاتی‌های شهر بوشهر هستند برای اغلب افراد جذاب است .

  3. موزه رئیسعلی دلواری

    این موزه متعلق به دوره قاجار و صاحب آن، یکی از سرداران ایران در زمان جنگ جهانی اول است و در شهر دلوار استان بوشهر قرار دارد .

  4. غار چهل خانه

    رشته کوه‌های این غار به رودخانه شاپور متصل است و در شهر سعد آباد قرار دارد و به دلیل وجود اتاقک‌های کوچک آن به غار چهل خانه معروف است که در راهنمای سفر به بوشهر پیشنهاد می‌شود حتما از این مکان بارید کنید به این دلیل که غارچهل خانه دارای منظره بسیار زیبا و بی‌نظیری است.

  5. عمارت حاج رییس

    مالک این عمارت فردی مشهور به نام حاج عبدالرسول طالبی بوده است که معروف به رییس التجار بود این عمارت در خیابان شنبدی قرار دارد و فاصله آن تا ساحل ۶ متر است .

  6. عمارت دهشتی

    مالک عمارت دهشتی تاجری در دوران قاجار به نام حاج غلامحسین دهشتی بوده است و مشهور به عمارت روغنی، همچنین دارای ساختمانی چهار طبقه برای کارهای تجاری تاسیس شده بود .

    سفر به بوشهر

تجربه هیجان ‌انگیز در سفر به بوشهر

سفربه بوشهر  برای اغلب افراد بسیار لذت بخش است، مخصوصا بازدید از مکان‌های تاریخی و تماشای ساحل و تست انواع غذاهای معروف، تجربه به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برای فرد ارمغان می‌آورد، با این وجود لازم است قبل از سفر از طریق پرواز با هواپیما و یا از طریق مسیرهای زمینی راهنمای سفر به بوشهر را مطالعه کنید تا از گردش در این شهر زیبا لذت بیشتری ببرید .

سوالات متداول

آب و هوای بوشهر چگونه است؟
این شهر دارای آب و هوا گرم و مرطوب است و دمای آن در تابستان به بیش از ۳۳ درجه می‌رسد.
محبوب ترین غذاهای بوشهر کدام هستند؟
دال عدس- قلیه ماهی- قیمه- یتیمچه
مهم ترین مکان های دیدنی بوشهر چه هستند؟
ساحل بوشهر- بازار قدیمی- عمارت های محتلف
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها