راهنمای سفر به ازمیر ترکیه

ازمیر، شهری زیبا و تاریخی در ترکیه است که با طبیعت بکر، آثار باستانی و فرهنگ غنی ، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این شهر دیدنی که در سواحل دریای اژه واقع شده، با تلفیقی از مدرنیته و سنت، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مسافران و بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در ادامه با این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با همه آنچه که برای برنامه‌ریزی یک سفر دلپذیر به ازمیر ترکیه نیاز دارید، آشنا کنیم .

ازمیر کجاست ؟

ازمیر یکی از شهرهای بزرگ و مهم ترکیه است که در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی در تاریخ و اقتصاد ترکیه دارد .

این شهر در غرب آناتولی و ساحل دریای اژه واقع شده . از طرفی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول و آنکارا و همچنین سومین شهر پرجمعیت کشور به شمار میرود  .

معرفی ازمیر ترکیه

ازمیر ترکیه شهری است که هر سلیقه‌ای در گردشگری را پاسخ میدهد و چیزی برای ارائه دارد. از تاریخ و فرهنگ غنی گرفته تا طبیعت زیبا و زندگی شبانه پر جنب و جوش .  کوه‌های اطراف این شهر منظره‌ای زیبا به آن بخشیده و منابع طبیعی ارزشمندی را فراهم می‌کنند . موقعیت ساحلی ازمیر و دسترسی آسان به دریای اژه باعث شده است که این شهر به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شود. طبیعت زیبا، سواحل جذاب و آثار تاریخی ازمیر، آن  را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب ترکیه تبدیل کرده است.

مردم ازمیر بسیار مهمان نواز بوده و  به موسیقی، غذاهای محلی و جشن‌های سنتی خود  علاقه‌ زیادی دارند. در این شهر، می‌توانید شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلفی در طول سال باشید.

 

تاریخچه‌ ازمیر

ازمیر، با نام باستانی اسمیرنا، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که قدمت آن به بیش از ۸۰۰۰ سال می‌رسد. این شهر در طول تاریخ خود، میزبان تمدن‌های مختلفی از جمله یونانیان، رومیان و عثمانی‌ها بوده است. آثار تاریخی فراوانی که در این شهر به جا مانده، گواه این تاریخ پربار است. همین سبقه ی فرهنگی و تاریخ غنی در جذب گردشگر و شهرت این منطقه نقش بسزایی داشته است .

آب و هوای ازمیر

ازمیر ترکیه، دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و مرطوب است.

اطراف این شهر پر است از زمین‌های حاصلخیزی که برای کشاورزی مناسب هستند .

اقتصاد

ازمیر، یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و تجاری ترکیه است. این شهر، دارای بندر بزرگی است که نقش مهمی در تجارت دریایی کشور ایفا می‌کند. همچنین، ازمیر، قطب تولید نساجی و چرم در ترکیه است.

غذاهای محلی ازمیر

غذاهای محلی ازمیر، با استفاده از مواد تازه و طبیعی تهیه می‌شوند و بسیار خوشمزه هستند. از جمله غذاهای معروف ازمیر می‌توان به کومپیر (سیب‌زمینی پخته شده با انواع تاپینگ‌ها)، بومبه (نوعی کوکو سبزیجات)، و بوورما (نوعی نان پیچیده شده با گوشت) اشاره کرد.

 

خرید سوغات از ازمیر

در سفر به ازمیر، می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی مانند ادویه جات، چای، قهوه، حنا، فرش‌های دستبافت و زیورآلات نقره تهیه کنید.

 

حمل و نقل در ازمیر

ازمیر، دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تراموا و تاکسی در شهر جابجا شوید. همچنین، اجاره خودرو نیز یکی از گزینه‌های محبوب برای گردشگران است. همچنین با داشتن کارت مخصوص گردشگران می‌توانید با هزینه کمتری به جاهای مختلف شهر بروید.

اقامت در ازمیر

ازمیر، دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف است. شما می‌توانید براساس بودجه و سلیقه خود، بهترین گزینه را انتخاب کرده و اقامت مورد پسندتان را در این شهر تجربه کنید .

جاذبه های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های تاریخی

آسارنسور تاریخی

آسانسور  بنایی تاریخی در بخش کاراتاس ازمیر است که در سال ۱۹۰۷ ساخته شده، یکی از نمادهای شهر یه شمار میرود .  با سوار شدن بر این آسانسور می‌توانید به بالای تپه رفته و از چشم‌انداز بی‌نظیر شهر ازمیر لذت ببرید. هدف از ساخت آن نیز اتصال جاده ساحلی کاراتاش و منطقه‌ رفعت پاشا بوده است .

کلیسای سنت پول

این کلیسا که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان است. معماری بی‌نظیر و فضای روحانی کلیسای سنت پول ، آن را به یکی از جاذبه‌های مذهبی مهم تبدیل کرده است.

موزه باستان‌شناسی ازمیر

در این موزه، مجموعه بزرگی از آثار باستانی از جمله مجسمه‌ها، سفالینه‌ها و جواهرات کشف شده از مناطق اطراف ازمیر ترکیه به نمایش گذاشته شده است.

قلعه ازمیر

قلعه ازمیر در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین بناهای دفاعی شهر به شمار میرود . از بالای این قلعه، چشم‌اندازی پانوراما از شهر و دریای اژه وجود دارد که آن را برای گردشگران جذاب کرده است .

شهر باستانی افه سوس

این شهر باستانی که در نزدیکی ازمیر واقع شده، یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی در ترکیه است. بقایای معابد، خانه‌ها و تئاتر رومی در این شهر، گواه تاریخ پربار آن هستند. قدمت این شهر به پیش از میلاد مسیح و دوران نوسنگی می‌رسد و توسط یونانی ها ساخته شده است . افه سوس زمانی با جمعیتی بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ نفر، دومین شهر بزرگ جهان به حساب می‌آمد.

میدان کوناک و برج ساعت

این میدان، قلب تپنده شهر ازمیر است و محلی برای تجمع مردم و برگزاری جشن‌ها می‌باشد. برج ساعت نیز یکی از نمادهای معروف این میدان است . این بنای تاریخی توسط معماری فرانسوی در سال ۱۹۰۱ طراحی شده و ۲۵ متر ارتفاع دارد . در اطراف پایه برج، چهار فواره تعبیه شده که بر زیبایی آن افزوده‌اند.

کادیفه کاله (قلعه کادیفه)

قدمت قلعه کادیفه کاله یا پاگوس به قرن چهارم قبل از میلاد باز می‌گردد و در گذشته از دژهای آن برای نگهبانی دائمی شهر ازمیر و دریای اژه استفاده می‌شد. این قلعه ۱۸۶ متر ارتفاع دارد و علاوه بر ارزش تاریخی، چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر و دریای اژه را ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های طبیعی

ساحل چشمه

این ساحل زیبا و شلوغ، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ازمیر است. گردشگران میتوانند در این ساحل به شنا، آفتاب گرفتن و انواع ورزش‌های آبی بپردازید.

پارک فرهنگ

این پارک بزرگ و زیبا، مکانی مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و گذراندن اوقات فراغت است

جاذبه‌های دیگر ازمیر ترکیه

بازار کمرآلتی

این بازار سنتی، مکانی مناسب برای خرید سوغاتی و صنایع دستی محلی است. بازار کمر آلتی هم قسمت سنتی دارد و هم قسمت مدرن که در آن بسیاری برند‌ها شعبه دارند. اما قسمت سنتی آن به دلیل وجود آثار تاریخی بسیار مورد توجه گردشگران است.

روستای شیرینجه

این روستا با خانه‌های رنگارنگ و کوچه‌های پیچ در پیچ، یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف ازمیر است.

تله‌کابین ازمیر

با سوار شدن بر تله‌کابین ازمیر ترکیه ، می‌توانید از ارتفاع به شهر و دریای اژه نگاه کنید .

بهترین زمان برای سفر به ازمیر

 

تابستان گرم‌ترین فصل سال است و برای علاقه‌مندان به شنا و آفتاب‌گیری بسیار مناسب است. اما دمای هوا بسیار بالا است و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد. در ازمبر هم مانند سایر نقاط جهان زمستان ها بارندگی بیشتر می‌شود. اما اگر به دنبال آرامش و خلوت هستید، زمستان می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به ازمیر باشد. اما بهترین زمان برای سفر به ازمیر ترکیه ، فصل‌های بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصول، هوا معتدل و دلپذیر است و می‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری شهر لذت ببرید.

 

چگونه از ایران به ازمیر سفر کنیم ؟

رایج‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به این شهر، استفاده از پروازهای مستقیم از شهرهای بزرگ ایران به ازمیر ترکیه است. چندین ایرلاین ایرانی و ترکی پروازهای مستقیم بین تهران و ازمیر برقرار میکنند . شما میتوانید با مراجعه به سایت به راحتی بلیط مورد نظر خود را خریداری کرده و یک سفر به یاد ماندنی تجربه کنید .

اما اگر به سفرهای طولانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با اتوبوس از ایران به ترکیه سفر کرده و سپس با اتوبوس یا قطار به ازمیر بروید. این روش سفر، ارزان‌تر از سفر هوایی است اما زمان‌برتر است.

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

بلیط اینجا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها