جاهای دیدنی میلان

اغلب ما با شنیدن نام میلان یاد تیم فوتبال معروف این شهر ، هنرمندان مشهور و کلیساها و موزه های پر آوازه ی آن میافتیم .  به طور کلی میلان ایتالیا شهری مدرن و پرجنب‌وجوش است که مکان های مملو از آرامش آن پارادوکسی جذاب ایجاد کرده است . این شهر پنجمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا است که به‌عنوان پایتخت مُد جهان و مرکز تجارت ایتالیا شناخته می‌شود و از نظر طراحی لباس و اقتصاد در دنیا شهرت فراوانی دارد . تعداد جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی میلان به قدری زیاد است که اگر بخواهیم آن ها را یک به یک نام ببریم باید چندین مقاله بنویسیم . ما در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی و مشهور این شهر تاریخی و اصیل را به شما معرفی کنیم .

 

کلیسای جامع میلان

کلیساها یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی میلان هستند که گردشگران زیادی در سفرشان به این شهر آن را در اول لیست بازدیدشان قرار می‌دهند . در این میان کلیسای جامع میلان از بزرگترین کلیساهای گوتیک در دنیا به شمار می‌رود که با داشتن چشم اندازی فوق العاده از بالای پشت بامش از شهر شهرتی جهانی پیدا کرده . به علاوه یک صلیب واقعی که به عقیده بسیاری متعلق به عیسی مسیح است از ارزشمندترین آثاری است که در این کلیسا قرار دارد .

کلیسای جامع میلان از زمان امپراطوری روم به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته و ساختمان کنونی آن قدمتی ۶۰۰ ساله دارد . ساخت خود کلیسا حدود ۶ قرن زمان برده و در نهایت به مریم مقدس تقدیم شده است . ساختمان بنا با سنگ‌های مرمر سیاه ، سرخ و سفید طراحی شده و تندیس‌ها و مجسمه‌های نفیس و ارزشمند زیادی در آن به چشم می‌خورد .

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

 

یکی دیگر از دیدنی‌ترین کلیساهای میلان سانتا ماریا دله گرتزیه نام دارد که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است . بسیاری از هنردوستان با شنیدن نام این کلیسا به یاد هنرمند بزرگ و معروف لئوناردو داوینچی می‌افتند . چرا که یکی از مهم‌ترین شاهکارهای او یعنی تابلوی شام آخر در این کلیسا به چشم می‌خورد . در واقع شام آخر روی یکی از دیواره‌های کلیسا نقاشی شده و از مهمترین و شناخت شده‌ترین نقاشی‌ دیواری‌های جهان است .

یک نقاشی دیواری دیگر نیز در شهرت این کلیسا موثر بوده و آن اثری است که به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی را نمایش می‌دهد . این اثر توسط هنرمند ایتالیایی “جیووانی دوناتو دا مونتورفانو”  کشیده شده . خود ساختمان کلیسا نیز با داشتن معماری ترکیبی از سبک گوتیک و رنسانس بسیار دیدنی و شگفت انگیز است . قسمت‌هایی از این بنا به دست “دوناتو برامانته” ، معمار مشهور ایتالیایی ساخته شده که در طراحی خود ایوان‌های نیم دایره و گنبدی با ستون‌های متعدد را به این مجموعه اضافه کرده . به طور کلی گردشگران می‌توانند در بازدید از این کلیسا با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر بازدید از یک بنای ارزشمند از نظر معماری و تاریخی به تماشای آثار هنری مشهور مانند شام آخر نیز بپردازند .

گالری ویتوریو امانوئل

 

اگر دلتان خواست به یکی از پر رفت و آمدترین و زنده‌ترین جاهای دیدنی میلان سری بزنید ما به شما گالری ویتوریو امانوئل را پیشنهاد می‌کنیم . این مرکز خرید فعال در واقع قدیمی‌ترین مرکز خرید ایتالیا به شمار می‌رود و شما را به دنیای برندهای لوکس و مدل‌های روز دنیا خواهد برد . قدمت گالری امانوئل به سال ۱۸۸۷ میلادی برمی‌گردد و یک شاهکار معماری محسوب می‌شود . تا آنجایی که سقف این مجموعه به عنوان یک مرجع مهم در زمینه معماری شیشه و آهن شناخته می‌شود و الهام بخش بسیاری از سازه‌های مشابه در ایتالیا و سایر کشورهای دنیاست .

اگر به این مرکز خرید رفتید سعی کنید علاوه بر بازدید از مغازه‌های دیدنی و لوکس آن به خود بنا و طراحی خارق العاده آن نیز توجه کنید . در این مجموعه تعداد زیادی از دیدنی‌های میلان به چشم می‌خورد . به عنوان مثال در مرکزی‌ترین بخش آن طرح گاو گالری ویتوریو امانوئل دوم قرار گرفته . مردم میلان بر این باورند که اگر یک نفر سه بار با پاشنه پا دور این گاو بچرخد خوش شانسی نصیب او خواهد شد . این مجموعه به افتخار اولین پادشاه ایتالیا نامگذاری شده و در چهار طبقه به صورت ۲۴ ساعته میزبان بازدید کنندگان و علاقه‌مندان است .

 

تالار آلااسکالا

 

اگر به موسیقی و اجرای اپرا علاقه مندید در سفرتان به شهر میلان حتماً سری به سالن تئاتر آلااسکالا بزنید . این سالن میزبان اجرای مهم‌ترین قطعه‌های موسیقی با حضور موسیقی‌دانان ، خوانندگان ، نوازندگان و تعداد بی‌شماری از بینندگان می‌باشد . تالار آلااسکالا با داشتن اعتبار جهانی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی میلان محسوب میشود که ۲۸۰۰ نفر ظرفیت دارد . علاقمندان می‌توانند علاوه بر اجرای موسیقی از نمایش و اجرای رقص باله نیز در این سالن لذت ببرند . به علاوه وجود نمایشگاهی که در آن آثاری از بزرگان که در این سالن اجرا داشته‌اند نمایش داده می‌شود بر شهرت و محبوبیت آن افزوده . بنابراین اگر به شهر میلان رفتید حتماً یکی از بلیط‌های نمایش این مجموعه را خریداری کنید و به صورت همزمان از اجرای تئاتر و خود سالن و موزه آلااسکالا لذت ببرید .

موزه هنر پیناکوتکا دی بررا

موزه‌های هنری از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین جاهایی است که می‌توانید در کشور ایتالیا و شهر میلان از آنها بازدید کنید . موزه هنر پیناکوتکا دی بررا یکی از بهترین نمونه‌هاست که بنای آن به اواخر دوره باروک برمی‌گردد . در این مجموعه تعداد زیادی از برترین شاهکارهای هنر ایتالیایی و خارجی قرن سیزدهم تا بیستم نمایش داده می‌شود . اما بیشتر آثار بر روی نقاشی‌های ایتالیایی تمرکز دارد . اولین آثار این موزه از کلیساها و صومعه‌های میلان جمع‌آوری شدند و بعد از طریق مبادلات، خریدها و اهدای آثار گسترش یافتند .

 

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو

کمی آن طرف‌تر از کلیسای جامع میلان یکی دیگر از دیدنی‌ترین کلیساهای این شهر قرار دارد که در بدو ورود نور طلایی رنگی که با سقف آن آمیخته شده توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند . به علاوه محراب این بنا که به طرز هنرمندانه‌ای تزیین شده از دیگر جذابیت‌های آن است . بیرون کلیسا نیز با داشتن چشم انداز نمای بیرونی و پشتی بنا بسیار تماشایی و دیدنی است . این نمای زیبا مربوط به نمازخانه سان ساتیرو می‌شود که قدیمی‌تر از بنای اصلی کلیسا است و از آن جدا شده است. این سازه شاهکاری زیبا از برجک‌ها و تزیینات سفالی است.

 

 

همانطور که گفتیم تعداد جاهای دیدنی میلان بسیار زیاد است و بررسی همه آنها در قالب یک مطلب نمی‌گنجد . از جمله سایر این جاذبه‌ها می‌توان به :

  • گالری هنر مدرن
  • پارک سمپیون
  • میدان مرکانتی
  • موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی
  • کلیسای سنت امبروجیو و…

 

 

 

 

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها