جاهای دیدنی آلماتی

آلماتی، بزرگ‌ترین شهر در کشور قزاقستان و یکی از مقاصد گردشگری جذاب در آسیای مرکزی است . این شهر با ترکیبی از تاریخ غنی و طبیعت زیبا، جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده . آلماتی در شمال پشته ‌کوه‌ های «تیان ‌شان» در ارتفاع ۶۰۰ – ۹۰۰ متر از سطح دریا واقع شده و در طی سال های ۱۹۲۷ تا سال ۱۹۹۷میلادی پایتخت قزاقستان بوده است . واژه آلماتی از ترکیب آلما به معنای سیب و آته به ‌معنای پدر تشکیل شده که در نهایت شهر پدر سیب معنی میدهد . در ادامه این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی آلماتی خواهیم پرداخت .

 

 

کوه‌های زلینی

در فاصله‌ای نزدیک به آلماتی کوه هایی واقع شده‌اند که به آن ها زلینی میگویند و به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی اصلی در این شهر شناخته می‌شوند . در این منطقه وجود قله های زیبا، دریاچه‌های کوهستانی و مناظر خیره‌کننده ای وجود دارند که باعث شده محبوبیت زیادی بین گردشگران داشته باشند . گردشگران میتوانند به انجام تفریحات هیجان انگیزی مثل کوهنوردی و اسکی در زمستان در این کوه ها بپردازند .

 

پارک پانفیلوف

یک پارک معروف در شهر آلماتی وجود دارد که به یاد سربازان قزاق که در جنگ جهانی دوم جان خود را فدای کشور کردند، نام‌گذاری شده است . بسیاری از جاذبه های شهر در این پارک قرار دارد . از جمله این جاذبه ها میتوان به کلیسای سنت نیکولاس و مجسمه‌های یادبود اشاره کرد . این مجسمه‌ها شمایلی از سربازان قزاق و یادبودهایی است که تاریخ قزاقستان را روایت می‌کنند.

 

کلیسای جامع زِنکوف

کلیسای جامع زنکوف در پارک ۲۸ پانفیلوف واقع شده و یکی از جاهای دیدنی آلماتی محسوب میشود . این کلیسا با معماری چوبی و رنگارنگ خود و طراحی منحصر به فرد توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند . این مجموعه یک کلیسای ارتدوکس است که از چوب و بدون هیچ میخی ساخته شده . کلیسای زنکوف با ۵۶ متر ارتفاع دومین بنای چوبیِ بلند جهان به شمار می‌رود و همین باعث شهرت آن شده .شمایل زیبای داخل کلیسا همچون معماریِ بی نظیرِ آن برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است .

 

دریاچه‌ی آلماتی

 

 در ۱۵ کیلومتریِ شهر آلماتی دریاچه ای وجود دارد که در ارتفاع ۲۵۱۱ متری از سطح دریا در قلل آلاتائو واقع شده است . این دریاچه ۱.۶ کیلومتر طول، ۱ کیلومتر عرض و ۳۰ تا ۴۰ متر عمق دارد و سطح آن در فصول مختلف به رنگ‌های پسته‌ای و فیروزه‌ای درمی‌آید . آب دریاچه آلماتی شیرین و منبع استفاده‌ی شهروندان است ، به همین دلیل شنا کردن در آن ممنوع می‌باشد . گردشگران میتوانند از طریق کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و یا ماشین خودشان را به این دریاچه زیبا و دیدنی برسانند و از مناظر خارق العاده ی آن بازدید کنند .

بازار زوما

اگر یک محیط سنتی با فرهنگ های قزاقی را از نزدیک ببینید سری به بازار زوما در این شهر بزنید . در این بازار انواع میوه‌ها، سبزیجات، ادویه‌جات، صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی عرضه میشود . گردشگران میتوانند در این بازار علاوه بر آشنایی با فرهنگ محلی مردم قزاق و تعامل با فروشندگان ، طعم غذاهای محلی را بچشند و یا سوغات هایی را به یادگار تهیه کنند .

پارک گورکی (مرکزی)

پارک گورکی  یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهرآلماتی است که مکانی مناسب برای استراحت و تفریح به شمار میرود . گردشگران میتوانند تفریحات هبجان انگیز و لذت بخشی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و استفاده از امکانات تفریحی مانند شهربازی را تجربه ککند . وجود اسب ‌های مخصوص سواری، پارک ‌آکواریومی، باغ وحش ، سینما، کافه ‌ها و دکه‌ های شیشلیک و ماء الشعیر این پارک را یکی از جاهای دیدنی آلماتی تبدیل کرده است .  برای رفتن پارک میتوانید از اتوبوس ‌های برقی ۱ و ۱۲ در امتداد گُگل که به سمت این مکان می ‌روند استفاده کنید .

موزه هنر قزاقستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلماتی موزه هنر قزاقستان است .این موزه بهترین کلکسیون هنری کشور است که در آن  آثار هنری قزاق، روسی و اروپای غربی نگهداری میشود . در این مجموعه اتاقی پر از صنایع دستی مدرن سطح بالای قزاق وجود دارد که بسیار دیدنی است .  از جمله سایر دیدنی های این مجموعه اتاق جنبش “میر ایسکوستوای روسیه” و کلکسیون بزرگ نقاشی های “ابیل خان کاستیو قزاق” است . پرتره ‌های روشن کاستیو، چشم اندازهای و مناظر ترقی شوروی (مزارع جمعی و راه آهن) به طور آشکارا در راستای مواضع حزب کمونیست نقاشی شده ‌اند، اما تکنیک ‌های او بی ‌نظیرند. گردشگران میتوانند از طریق اتوبوس شماره ۹۵ در امتداد غرب “ساتپائف” از سمت “فرمانف” خود را به موزه هنر قزاقستان برسانند .

 

موزه سازهای محلی قزاقی

این موزه در یک ساختمان چوبی مشبک قرار دارد که هنر دست زنکوف معمار معروف کلیساهای جامع است . بنای این موزه متعلق به ۱۹۰۸ میباشد و در شرق پارک “پانفیلوف” قرار گرفته . این مجموعه اصلی ترین موزه‌ شهر است و در نیمه سال ۲۰۱۳ بعد از یک مرمت اساسی بازگشایی شد، . گردشگران و علاقه مندان میتوانند علاوه بر دیدن و شنیدن صدای یک کلکسیون از سازهای سنتی قزاق، (مانند: چنگ ‌ها و شیپورهای چوبی، نی ‌انبان، لوتلیک، دومبرا دو سیم و کوبیز) در کلاس های نوازندگی بعضی از این آلات شرکت کنند .

 

 

برج مدرن آلماتی

اگر میخواهید یک چشم انداز کامل و دیدنی از شهر آلماتی و کوه های اطراف داشته باشید به برج مدرن این شهر سری بزنید . این برج یکی از بلندترین برج‌های تلویزیونی در آسیای مرکزی است. این سازه یک برج مخابراتی است که  ۳۷۱٫۵ متر ارتفاع دارد

پارک ملی چارین

 

پارک ملی چارین در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از آلماتی قرار گرفته و با مساحت ۱۲۵ هزار هکتار، در امتداد رود چارین کشیده شده است. دره چارین یکی از بخش‌های محبوب پارک ملی به شمار می‌رود که با وجود طول کمتر، بی‌شباهت به پارک ملی گرند کنیون در آمریکا نیست. پارک ملی چارین با هدف محافظت از جاذبه‌های زمین شناسی دره چارین، جاذبه‌های بوم‌شناسی رود چارین و صحراها و همچنین مناطق باستان شناسی پیرامون، در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد.

 

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی یکی دیگر از جاهای دیدنی آلماتی است که برای گردشگران علاقمند بسیار جذاب است. این مجموعه ورزشی در جنوب‌شرقی آلماتی قرار دارد و  بیش از ۱۰ هزار متر مربع زمین یخی را شامل  می‌شود. با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۶۹۱ متر از سطح دریا، مدئو لقب مرتفع‌ترین زمین یخی اسکیت را در جهان به خود اختصاص داده است. از فعالیت‌های زمستانی مجموعه می‌توان اسکیت روی یخ، و از فعالیت‌های تابستانی آن می‌توان از اسکیت، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بردینگ، والیبال و بسکتبال خیابانی نام برد.

در مجله گردشگری بلیط اینجا بیشتر بخوانید :

زیباترین شهر های دنیا

 

شرکت گردشگری انوار راه توس

📝مجری مستقیم تورهای تفریحی گردشگری , زیارتی و سیاحتی

✈️نماینده بلیط هواپیما

🚆رزرو بلیط قطار

🏢رزرو هتل سراسر جهان

 

خرید آنلاین بلیط یا بهترین شرایط از سایت

 

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها