از کویر تا جنگل؛ بهترین مقاصد سفر در شهریور

 

با آمدن شهریور ماه بسیاری سعی میکنند از آخرین فرصت های تابستان برای سفر و گشت و گذار استفاده کنند  . از طرفی شهریورماه نه شور و حرارت مرداد را دارد و نه به خنکا و گاها سرمای پاییز است و بهترین زمان برای سفر به ییلاق‌های کشور و سایر شهر ها میباشد . اگر شما هم به دنبال یک مقصد مناسب برای سفر در شهریور ماه هستید این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا را دنبال کنید .

چرا شهریور ماه برای سفر مناسب است؟

در بسیاری از مناطق ایران، شهریور ماه دارای هوایی مطبوع و دلپذیر است. طبیعت در این ماه به اوج زیبایی خود رسیده و مناظر چشم‌نوازی را خلق کرده است. از طرفی نسبت به ماه‌های تیر و مرداد، در شهریور ماه ازدحام کمتری در مقاصد گردشگری وجود دارد. در برخی مناطق هم ، شهریور ماه مصادف با برگزاری جشن‌ها و رویدادهای محلی است که می‌تواند تجربه سفر شما را غنی‌تر کند.

بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه

جنگل‌های شمال

شهریور ماه، با هوای خنک و طبیعت سرسبز، بهترین زمان برای سفر به جنگل‌های شمال ایران است. تصور کنید در دل جنگل‌های انبوه قدم می‌زنید، صدای پرندگان را می‌شنوید و نسیم خنکی بر صورتتان می‌وزد. چه چیزی بهتر از این می‌تواند خستگی یک سال کاری را از تنتان بیرون کند؟ مناطقی مانند ماسال، کلاردشت، رامسر و نور از جمله زیباترین مناطق جنگلی ایران هستند.

یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از طبیعت جنگل، پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی است.شما میتوانید با اقامت در کلبه‌های چوبی در دل جنگل، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی برای خود خلق کنید . اگر هم به دنبال هیجان هستید، کمپینگ در دل طبیعت می‌تواند گزینه مناسبی باشد . تماشای طلوع و غروب خورشید، ستارگان و ابرها از جمله لذت‌های سفر به جنگل است.

میتوانبد به ماسال بروید و از ییلاقات سرسبز و اقیانوس ابر، که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شمال است لذت ببرید .

یا کلاردشت را با آب و هوای خنک و طبیعت بکر به عنوان مکانی ایده‌آل برای استراحت و آرامش انتخاب کنید .

رامسر نیز با جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا و آبگرم‌های طبیعی، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی شمال است که گردشگران زیادی را به سوی خود میکشاند .

در نهایت مقاصد خوش آب و هوا و دیدنی در شمال ایران کم نیستند . شما میتوانید بر اساس سلیقه و علایق خود یکی از آن ها انتخاب کرده و از اخرین روز های تابستان نهایت استفاده را ببرید .

کویرهای مرکزی ایران

 

شهریور ماه، با هوای خنک‌تر نسبت به ماه‌های گرم سال، بهترین زمان برای تجربه کویرنوردی و کشف زیبایی‌های شگفت‌انگیز کویرهای مرکزی ایران است. کویرها در این فصل، چهره دیگری به خود می‌گیرند و زیبایی‌های منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند. کویر مکانی دنج و آرام برای فرار از شلوغی شهر و رسیدن به آرامش درونی است. تجربه ی کویرنوردی، شب‌مانی در چادر، رصد ستارگان، سافاری با خودروهای آفرود و… از جمله فعالیت‌های جذاب در این مناطق هستند .

کویرهای مرنجاب، مصر و لوت از جمله مقاصد محبوب کویرنوردی محسوب میشوند.

کویر مرنجاب

مرنجاب یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران است که دارای جاذبه‌های متنوعی مانند جزیره سرگردان، کاروانسرای مرنجاب، دریاچه نمک و تپه‌های ماسه‌ای میباشد.

کویر مصر

اگر میخواهید کویری بکر و دست‌نخورده با چشم‌اندازهای بیابانی زیبا و تپه‌های ماسه‌ای بلند را از نزدیک ببینید به کویر مصر سفر کنید .

کویر لوت

کویر لوت بزرگ‌ترین کویر نمک جهان و گرم‌ترین نقطه زمین است . این منطقه دارای پدیده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی مانند کلوت‌های عظیم است که برای گردشگران و علاقه مندان بسیار جذاب میباشد .

کویر ریگ جن

یکی از اسرارآمیزترین کویرهای ایران کویر ریگ جن نام دارد . این منطقه به دلیل داستان‌های ترسناک و ناشناخته بودنش، کمتر مورد بازدید قرار می‌گیرد اما بسیار دیدنی است .

شهرهای تاریخی

یکی دیگر از مقاصد جذاب برای سفر در شهریور ماه شهر های تاریخی هستند . با توجه به این که در این ماه هم از گرمای طاقت فرسای تابستان کاسته شده و هم هنوز به فصل بارندگی نرسیده ایم اگر به دنبال سفری هستید که هم به تاریخ و فرهنگ غنی ایران بپردازد و هم از لحاظ آب و هوایی مطبوع باشد، شهرهای تاریخی ایران بهترین گزینه برای شماست. بازارهای سنتی این شهرها، علاوه بر محصولات صنایع دستی، غذاهای محلی و سوغات، نمایی از زندگی روزمره مردم را به نمایش می‌گذارند. همچنین با اقامت در خانه‌های سنتی شهر های تاریخی ، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی برای خود و خانواده تان رقم خواهید زد .

میتوانید به یزد رفته و در کوچه‌های قدیمی، بادگیرهای زیبا و خانه‌های تاریخی اش که آن را به یک موزه زنده تبدیل کرده‌اند به گشت و گذار بپردازید . یا به شیراز بروید و سری به  آرامگاه حافظ و سعدی، باغ ارم و ارگ کریم‌خان و… بزنید .

اصفهان ، کاشان ، تبریز و … سایر مقاصدی هستند که بسته به علایق خود میتوانید برای یک سفر به یاد ماندنی در شهریور ماه انتخاب کنید .

مناطق کوهستانی

 

اگر به کوهنوردی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید، مناطق کوهستانی ایران مانند دماوند، علم‌کوه و سبلان گزینه‌های مناسبی برای یک سفر جذاب در شهریور ماه هستند. تنوع مناطق کوهستانی در ایران بسیار زیاد است و انتخاب مقصد به سلیقه و انگیره شما بستگی دارد . از جمله بهترین مقاصد کوهستانی برای سفر شهریور میتوان به :

دماوند : بلندترین قله ایران و یکی از زیباترین کوه‌های آتشفشانی جهان.

البرز: مناطق کوهستانی البرز مانند کلاردشت، دیزین و لواسان، با هوای خنک و مناظر چشم‌نواز، مقاصد مناسبی برای فرار از گرمای تابستان هستند.

زاگرس: مناطق کوهستانی زاگرس مانند اورامانات، کردستان و چهارمحال و بختیاری، با طبیعت بکر و روستاهای زیبا، تجربه‌ای متفاوت از سفر را برای شما رقم می‌زنند.

علم‌کوه: یکی از فنی‌ترین قله‌های ایران و مقصدی محبوب برای کوهنوردان حرفه‌ای.

سبلان: کوهی آتشفشانی با دریاچه‌ای زیبا در قله و طبیعت بکر اطراف آن.

و… اشاره کرد .

منطقه حفاظت شده پاوه

 جزایر جنوبی

 

اگر به دنبال آب و هوای گرم و دریا هستید، جزایر جنوبی ایران مانند قشم، کیش و هرمز مقاصد جذابی برای شما خواهند بود.در این فصل، آب و هوای جزایر جنوبی بسیار گرم و آفتابی است که برای شنا، آفتاب گرفتن و انواع ورزش‌های آبی ایده‌آل میباشد .سفر به جزایری مانند کیش و قشم با سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های نیلگون، و طبیعت بکر شما را به دنیایی دیگر می‌برد و آخرین روز های تابستان را برایتان به یاد ماندنی میکند .

 

 

جزیره کیش و قشم

میتوانید در این ماه با هزینه ای کمتر نسبت به نیمه دوم سال به جزیره کیش یا قشم رفته و از این مناطق مدرن با هتل‌های لوکس، مراکز خرید بزرگ، تفریحات آبی متنوع و سواحل زیبا نهایت لذت را ببرید .

 

جزیره هرمز

انتخاب دیگری که پیش روی شماست جزیره هرمز است . جزیره‌ای رنگارنگ با خاک‌های سرخ و نارنجی که به آن لقب جزیره رنگین‌کمان داده‌اند.

جزیره هنگام

اگر هم به دنبال جزیره‌ای کوچک و آرام با سواحل بکر و لاک‌پشت‌های دریایی هستید هنگام انتخاب بسیار خوبی است .

سایر شهرهای کشور هم دیدنی‌های فراوان و جذابی دارند. شما با توجه به سلیقه، شرایط و امکانات خود می‌توانید از بین آنها دست به انتخاب بزنید. از فرصت باقی مانده استفاده کنید و از تعطیلات‌تان لذت ببرید.

 

 

 

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

بلیط اینجا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها